• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

سیاستمداران سابق اروپایی شروع به ترک هیئت مدیره شرکت های روسی کرده اند

  • کد خبر : 52490
  • 07 اسفند 1400 - 10:30
سیاستمداران سابق اروپایی شروع به ترک هیئت مدیره شرکت های روسی کرده اند
یاز اکو- سیاستمداران سابق اروپایی در بحبوحه حمله نظامی روسیه به اوکراین شروع به ترک هیئت مدیره شرکت های بزرگ روسی کرده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، اسکی آهو نخست وزیر سابق فنلاند در مصاحبه ای با تورون سانومات گفت که شورای نظارت Sberbank را ترک کرده است. او گفت که قصد دارد این کار را در حال انجام دهد. آهو در سال ۲۰۱۶ به عضویت شورای نظارت Sberbank انتخاب شد و عضو کمیته برنامه ریزی استراتژیک، پایداری و مدیریت ریسک بود.

کریستین کرن صدراعظم سابق فدرال اتریش که در گذشته رئیس هیات مدیره شرکت راه آهن OBB نیز بود، اعلام کرد که هیئت مدیره شرکت راه آهن روسیه را ترک کرده است.
فایننشال تایمز به نقل از منابعی گزارش داد که ماتئو رنتزی نخست وزیر سابق ایتالیا روز پنجشنبه به مدیران Delimobil اطلاع داده که هیئت مدیره این شرکت را ترک کرده است.

شایان ذکر است که در صبح روز ۲۴ فوریه، پوتین آغاز یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین را اعلام کرد و هدف از این تصمیم را محافظت از روسیه در برابر تمامیت خواهی اوکراین اعلام کرد. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در سراسر این کشور حکومت نظامی اعلام کرده و روابط دیپلماتیک خود را با روسیه قطع کرده است.

در این راستا بازار سهام روسیه از سال ۲۰۱۶ به سطح بی سابقه ای سقوط کرده است. شاخص بورس مسکو با ۴۵.۴۹ درصد کاهش به ۱۶۸۱.۵۵ واحد رسید. شاخص RTS با ۵۰ درصد کاهش به ۶۱۰.۳۳ واحد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});