• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
6
در جلسه هم‌اندیشی پیرامون طرح‌های هوشمندسازی انشعابات شرکت‌های توزیع برق شمال غرب کشور مطرح شد:

گام جدی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی برای نصب ۹۴ هزار دستگاه “کنتور هوشمند ریلی”

  • کد خبر : 52599
  • 07 اسفند 1400 - 16:50
گام جدی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی برای نصب ۹۴ هزار دستگاه “کنتور هوشمند ریلی”
یاز اکو - در جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و شرکت توزیع نیروی برق کلانشهر تبریز، طرح های ملی هوشمند سازی و رویت پذیری کنتورهای مشترکین برق، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، در این جلسه که پیش از ظهر روز چهارشنبه چهارم اسفندماه در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی ترتیب یافت، معاونین خدمات مشترکین و مدیران دفاتر اندازه‌گیری تجهیزات این شرکت ها نیز حضور داشتند.

در بخش اول این جلسه، ابتدا ضمن ارائه عملکرد شرکت‌های حاضر توسط مدیران عامل، چالش‌های هوشمندسازی انشعابات نیز تبیین گردید.

در ادامه، با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی با مهندس رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و مهندس صمدی مدیر کل دفتر مهندسی معاونت هماهنگی و مجری کاهش تلفات شرکت توانیر، برخی مشکلات و چالش‌های اجرای این طرح در استان‌های مذکور به ویژه در حوزه مشترکین پرمصرف تجاری و خانگی (پس از اولویت مشترکین صنعتی و کشاورزی)، به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مزایای تابلوی کنتورهای ریلی هوشمند تشریح گردید.

به گفته مهندس اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، در کنتور های ریلی هوشمند که صنعت توزیع برق کشورمان با استفاده از امکانات تولید داخل، به سمت بهره مندی و استفاده از این نوع کنتور های هوشمند و روز دنیا گام برداشته است، “صفحه نشان دهنده مصرف” وجود ندارد و به جای آن، هر مشترک می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن “برق من” در گوشی های تلفن همراه خود، مصارف و هزینه‌های برق خود را به صورت آنلاین مشاهده و مدیریت نماید.

وی افزود: این نوع کنتورها دارای کلید فرمان از راه دور (کلید قطع و وصل) بوده و میزان مصرف مشترکین پرمصرف می‌تواند توسط کارشناسان ادارات برق، کنترل و حتی مدیریت گردد.

مهندس فرج نیا همچنین با اشاره به حجم و مقیاس کوچک این نوع کنتورها اظهار داشت که “کنتورهای هوشمند ریلی” به ویژه در مراکز تجاری و مجتمع ها و آپارتمان های مسکونی می تواند جهت جلوگیری از دستکاری، استفاده غیرمجاز از شبکه، حذف انشعابات غیرمجاز و همچنین کاهش تلفات انرژی برق، بر بالای تیرهای برق و یا در کنار ترانس های هوایی نصب گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی همچنین در پایان اظهار داشت: این شرکت هم اکنون در حال خرید و تهیه تعداد ۹۴ هزار دستگاه کنتور هوشمند ریلی است و امیدوار است تا پایان خرداد ماه سال آتی، این تعداد کنتور را با کنتورهای مشترکین خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی و بویژه مشترکین پرمصرف، تعویض و نصب نماید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});