• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

افزایش بازرسی از بازار توزیع گوشت تبریز در ایام پایانی سال

  • کد خبر : 52904
  • 09 اسفند 1400 - 13:30
افزایش بازرسی از بازار توزیع گوشت تبریز در ایام پایانی سال
یاز اکو - مدیر عامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با هدف خدمت‌رسانی و جلوگیری از صدمات جبران ناپذیر توزیع گوشت غیر بهداشتی و فاقد شناسنامه در روزهای پایانی سال و در آستانه عید نوروز، بازرسی‌های سطح شهر را افزایش می‌دهیم تا مردم با آسایش خاطر گوشت خود را در سطح شهر تهیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی کشتارگاه تبریز، کریم قدرتی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بازدید مستمر از قصابی‌ها با تشدید تیم‌های بازرسی توسط واحد بازرسی سازمان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان و اتحادیه قصابان در سطح شهر با جدیت اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط اخیر و بروز بحران جهانی ویروس کرونا و ضمن تاکید بر نکات و الزامات بهداشتی در خصوص استفاده از تجهیزات ایمنی فردی پرسنل مراکز عرضه گوشت و در راستای مقابله و پیشگیری از انتقال بیماریهای ویروسی بیان کرد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، لازم است شهروندان از خرید گوشت گوشت قرمز فاقد شناسنامه و مهر دامپزشکی و با برچسب مخدوش و گوشت چرخ شده های اماده خودداری کنند.

قدرتی اضافه کرد: گوشت قرمز مصرفی علاوه بر قیمت مناسب باید از کیفیت خوب و استاندارداهای بهداشتی برخوردار باشد.

مدیرعامل کشتارگاه تاکید کرد: تامین امنیت غذایی مردم، وظیفه‌ای خطیر برای دستگاه‌های ذی‌ربط بوده و به هیچ عنوان امکان اغماض در آن وجود ندارد.

 وی ادامه داد: در جریان کشتارهای روزانه دام‌های سبک و سنگین در کشتارگاه، نظارت‌های بهداشتی توسط متخصصان امر مبنی بر آزمایش دام‌های ذبح شده و همچنین رعایت دستورالعمل زنجیره پیش سرد قبل از توزیع گوشت انجام می‌شود و از خروج هر گونه گوشت تازه ذبح شده بدون سپری کردن زنجیره پیش سرد ۲۴ ساعته جلوگیری شده و دام‌های مشکوک به هر نوع بیماری ضبط و معدوم می‌شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});