• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5

آیا هوشیار طلسم حذف در دقیقه نود را خواهد شکست؟

  • کد خبر : 53087
  • 10 اسفند 1400 - 18:40
آیا هوشیار طلسم حذف در دقیقه نود را خواهد شکست؟
یعقوب هوشیار، مدیر چهل و چهار ساله‌ای که چهار بار نامش برای شهرداری مطرح شده است و در گام آخر از رسیدن به این کرسی مانده است.

یازاکو _ یعقوب هوشیار، مدیر چهل و چهار ساله‌ای که چهار بار نامش برای شهرداری مطرح شده است و در گام آخر از رسیدن به این کرسی مانده است. با توجه به اینکه انتخاب وی به عنوان کاندیداتوری شهرداری در ادوار مختلف رخ داده است، می‌تواند تبیین‌گر این باشد که در ذهن بسیاری از افراد با سلیقه‌های مختلف ایشان لایق پوشیدن ردای شهرداری بوده است و بازماندن در لحظه آخر نیز بیانگر وجود فرد یا افراد ثابتی در شورا است که حضور او را خلاف منافع خود می‌بینند و به همین خاطر در لحظه آخر با چیدن نقشه‌های مختلف موفق به ممانعت حضور ایشان در شهرداری می‌شوند.
اسفندماه ۱۳۹۰ هوشیار از سوی علیرضا نوین در شهرداری منطقه ۱۰ تودیع و به عنوان شهردار منطقه ۵ منصوب شد. همکاران زیرمجموعه مدیریت وی، از هوشیار به عنوان مدیری خلاق و با صلابت و در عین حال حامی کارکنان شهرداری یاد کرده و از او ذکر خیری می‌کنند. هر چند او در سال‌های آغازین حضورش در شهرداری کارهای خود را بیشتر در سکوت خبری پیش برد.
اولین بار، نام هوشیار در سال ۱۳۹۲ در بین گزینه‌های شهرداری تبریز قرار گرفت اما در ادامه کار و با اطلاع از اینکه قاطبه شورای چهارم بر روی شهرداری صادق نجفی به اتفاق نظر رسیده‌اند و احتمال دارد از او بهره تبلیغاتی ببرند، انصراف داد.
با روی کار آمدن نجفی، هوشیار اما در سمت شهرداری منطقه ۵ ابقا و مجری بسیاری از طرح‌های شهری شد. آمارها نشان می‌دهد که او به عنوان یک مدیر جوان در طول ۹ سال حضورش در دو منطقه ۱۰ و ۵ بیش از ۱۴۰ طرح و پروژه شهری را به اجرا درآورده است. از این رو می‌توان از او به عنوان یک مدیر اجرایی موفق و جسور نام برد.
در سال ۹۸ و پس از فوت محمد اشرف‌نیا (عضو فقید شورای پنجم)، برای بار دوم نام یعقوب هوشیار به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تبریز مطرح شد. گروهی در تلاش برای مجاب کردن شهین باهر (شهردار وقت تبریز) جهت استعفا از سمت خود بودند تا محمدحسن اسوتچی (عضو علی البدل شورای پنجم) به ترکیب شورای شهر راه نیابد. چرا که برخی رسانه‌ها چنین مطرح کرده بودند که این عضو تازه‌وارد می‌تواند با رئیس شورای پنجم زاویه و اختلاف نظر داشته باشد. اما در صورتی که هوشیار شهردار شود و شهین باهر به عنوان اولین عضو علی‌البدل به شورا بیاید دیگر اسوتچی نمی‌تواند وارد ترکیب شود. اما این برنامه‌ریزی با عدم استعفای شهین باهر از سمت شهرداری تبریز ناکام ماند و هوشیار هم نتوانست در دومین گام به کرسی بلدیه‌چی تبریز دست پیدا کند.
در سال ۱۳۹۷ و به دنبال بروز برخی اختلاف‌نظرها بین شهردار وقت تبریز (شهین باهر) و او، هوشیار به حضورش در شهرداری تبریز به طور موقت خاتمه داد و عازم تهران شد تا در ستاد بازسازی عتبات عالیات فعالیت کند.
در سال ۱۳۹۸ و در جریان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و در حالی که هوشیار خود را برای نامزدی در انتخابات آماده می‌کرد صلاحیت وی توسط هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان احراز نشد و او در همان گام نخست ناکام ماند.
یعقوب هوشیار یکی از کاندیداهای مطرح شهرداری شورای ششم بود که در این مرحله نیز نظر شورا نسبت به ایشان جلب نشد و بار دیگر وی راه تهران پیش گرفت تا تصدی منطقه ۱۸ شهرداری تهران را به عهده بگیرد. گفته می‌شود که هوشیار هم اکنون جزو مدیران موفق مناطق تهران است و بعد از حضور ایشان درآمد منطقه به صورت معناداری افزایش یافته است.
این بار هوشیار با رزومه‌ای سنگین‌تر برای شکستن طلسم حذف در دقیقه نود آمده است و اگر به شهرداری تبریز نایل شد، با همکاری شورا و سایر ارگان‌های مربوط جریان‌ساز حرکات مثبتی برای تبریز باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});