• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
حکیمه غفوری عضو شورای شهر تبریز در گفتگوی اختصاصی با یازاکو عنوان کرد:

مصلحت شهر مهمتر از شخص است/ استیضاح رنجبر قربانی شیطنت‌های رسانه‌ای شد

  • کد خبر : 53090
  • 10 اسفند 1400 - 19:00
مصلحت شهر مهمتر از شخص است/ استیضاح رنجبر قربانی شیطنت‌های رسانه‌ای شد
حکیمه غفوری با بیان اینکه پس از گذشت ۶ ماه از فعالیت عباس رنجبر مجبور به استیضاح وی شدیم، گفت: این قضیه برای همه ما تلخ بود، آقای رنجبر کسی بود که خودمان ایشان را انتخاب کرده بودیم ولی در نهایت باید آن روی مسئله را هم دید، امروز صلاح و مصلحت شهر مهمتر از شخص است.

یازاکو؛ افخم ابراهیمی _ حکیمه غفوری با بیان اینکه پس از گذشت ۶ ماه از فعالیت عباس رنجبر مجبور به استیضاح وی شدیم، گفت: این قضیه برای همه ما تلخ بود، آقای رنجبر کسی بود که خودمان ایشان را انتخاب کرده بودیم ولی در نهایت باید آن روی مسئله را هم دید، امروز صلاح و مصلحت شهر مهمتر از شخص است.
وی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یازاکو افزود: اگر با این باور که چون انتخاب خودمان است پس هرچه باداباد و پای انتخابمان بمانیم این خیانت به شهر و مردم است.

حکیمه غفوری با بیان اینکه بی‌شک یک سری از شاخصه‌ها در وزارت کشور برای انتخاب شهردار تعریف شده است و یکسری شاخص‌های فردی نیز مطرح است، افزود: دفعه  قبل بیش از ۴۸ نفر بر اساس فراخوانی که شورای شهر تبریز اعلام کرده بود رزومه کاری خود را برای تصدی پست شهرداری تبریز ارائه کردند که نهایتاً به ۸ نفر و در مرحله بعد به سه نفر رسید و  بی‌شک آقای رنجبر نیز حائز این شرایط بودند.
وی با بیان اینکه اگر بخواهم بگویم  استیضاح آقای رنجبر پس از گذشت ۶ ماه فعالیت، کار حرفه‌ای و قابل قبولی بود یا نه باید بگویم اگر نیازی به این کار نبود مسلما کار به اینجا کشیده نمی‌شد.
وی ادامه داد: اما در برابر این نظر و دیدگاه که معتقد است برای استیضاح زود بود باید بگویم، نمی‌توانستیم با فرصت دادن به آقای رنجبر شاهد تداوم رکود در فعالیت‌ها و مدیریت شهری باشیم.
 وی تاکید کرد: شش ماه زمان و  فرصت کمی نبود. در چهار ماه و نیم  گذشته بارها تذکرهای کتبی، شفاهی و حتی دوستانه به ایشان داده شد و متاسفانه شاهد هیچ گونه واکنشی در راستای این تذکرها نبودیم.
عضو شورای شهر تبریز گفت: به این باور رسیدیم که فرصت دادن بیش از این، عملا از دست دادن زمان است و اعتقاد داریم که اگر در این مرحله به این نتیجه نمی‌رسیدیم یکی دو ماه بعد هم همین نتیجه حاصل شده و به همین نقطه و مرحله می‌رسیدیم.

حکیمه غفوری با بیان اینکه پس به ناچار مجبور به این کار شدیم  گفت: این قضیه برای همه ما تلخ بود، آقای رنجبر کسی بود که خودمان ایشان را انتخاب کرده بودیم ولی در نهایت باید آن روی مسئله را هم دید، امروز صلاح و مصلحت شهر مهمتر از شخص است.
وی افزود: اگر با این باور که چون انتخاب خودمان است پس هرچه باداباد و پای انتخابمان بمانیم این خیانت به شهر و مردم است.

با  عدول از رای مان نشان دادیم منافع شهر اولویت اول ماست

حکیمه غفوری تاکید کرد: به باور من این نهایت صداقت است که با عدول از رایی که داده‌ایم و با باز پس‌گیری  رای مان، منافع شهر را در اولویت قرار دهیم.

استیضاح شهردار تبریز قربانی شیطنت‌ها شد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز  با بیان اینکه مسئله استیضاح شهردار تبریز قربانی شیطنت‌های رسانه‌ای شد، گفت: باید اذعان داشت یک سری افراد حاضرند به هر قیمتی فضای جامعه را به تشنج بکشند.
وی افزود: در این بازه زمانی اگر توجه کرده باشید ما ۹ نفری که رای به استیضاح داده بودیم هیچ واکنشی در این راستا نشان ندادیم و  علت این مسئله نبود پاسخ و دلیل محکم برای کارمان نبود بلکه هدف ما ممانعت از تشویش اذهان عمومی و ایجاد دل‌نگرانی برای مردم بود.
وی تاکید کرد: استیضاح شهردار یک کار اداری و وظیفه شورا بود و براساس ارزیابی‌ها و ضرورت انجام شد.
وی تصریح کرد: متاسفانه در این مدت شاهد تهمت و افتراء بسیاری نسبت به بحث استیضاح بودیم ولی اگر قرار بود که ما هم پاسخگوی این هجمه‌ها باشیم بی‌شک شاهد فضای مجازی متشنج رسانه‌ای و مجازی در شهر بودیم.
وی اظهار داشت: ما در نهایت قبول کردیم این تهمت‌ها را بشنویم ولی آرامش فکری جامعه را به هم نزنیم تا استرس و اضطراب متوجه مردم نشود.

تعامل به معنای باج‌دهی نبوده و نخواهد بود

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعامل به معنای باج‌دهی شهردار به شورا است، گفت: در بحث نحوه تعامل باید بگویم بستگی به نحوه برداشت از مفهوم واژه تعامل دارد.
وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای بخواهند برای تخریب ما  از تعامل به عنوان باج‌خواهی نام ببرند دور از انصاف است برای مثال اگر در یک خانواده تعامل و همدلی بین اعضا نباشد مسلما نمی‌شود امور این خانواده پیش برد.
وی  تاکید کرد: تعامل این نیست که انتظار باج‌دهی از شهردار را داشته باشیم.
حکیمه غفوری با بیان اینکه تعامل این است که جایگاه شورا را بشناسیم و وظیفه ذاتی شورا را بدانیم و با مطالبات قانونی شورا به شکل شخصی برخورد نکنیم، افزود: وظیفه و برنامه شورا نظارتی است، اینکه ما به عنوان عضو شورا پاسخگوی چرایی جابجایی یک نیرو باشیم نیاز به تعامل با شهرداری دارد و فکر نمی‌کنم خلاف چارچوب و وظایف شورا باشد.

عباس رنجبر بی توجه با ماهیت شورا تک‌رو بود

وی ادامه داد: یکی از  درخواست‌های ما از آقای رنجبر از ابتدای تصدی‌شان بر شهرداری، تعریف بیش از ۱۰ طرح در خصوص نیروی انسانی و قراردادها بوده است و خواسته شده بود این لوایح را تنظیم کنند و به صحنه شورا بیاورند متاسفانه در این مدت حتی یک مورد آماده و ارائه نشد و این نشانگر آن است که آقای رنجبر بی‌توجه به ماهیت شورا به دنبال تک‌روی بوده است.

حکیمه غفوری تاکید کرد: ایشان خود را موظف به تبعیت از شورا نمی‌دانستند، لازم است یادآور شوم منظور از تابع شورا بودن امر و نهی شورا نیست به هیچ وجه این گونه نیست.
وی گفت: شرح وظایف هر کس طبق قانون مشخص شده است و شهردار   اعضای شورا باید تابع یکسری ضوابط باشند و عدول از این ضوابط حکم خیانت به شهر و شهروندان را دارد.

تهمت و افتراها را حلال نمی‌کنم

وی در ارتباط با مسایل مطرح از سوی رنجبر مبنی بر تقاضاهای غیرقانونی اعضای شورا از وی گفت: جای دارد بگویم من با خویشتن‌داری و در نظر گرفتن منافع شهر  هیچ واکنشی به این قضیه نشان ندادم هر چند در همان زمان و پایان صحن تصمیم داشتم  از آقای رنجبر بخواهم مستندات تقاضاهای من را ارائه کند چرا که مطمئنم هیچ سندی دال بر ادعایشان نداشتند.
ولی عرض می‌کنم در روز قیامت این تهمت‌ها و افترا‌ها را حلال نمی‌کنم.

حکیمه غفوری در پاسخ به این سوال که کنار گذاشتن رنجبر به عنوان فردی پاکدست در تضاد و پارادوکس با شما و باورهای‌تان در اذهان عمومی ایجاد کرده است، گفت: نمی‌خواهم به مسئله پاکدستی ورود کنم متاسفانه در فضای مجازی و رسانه‌ای هستند کسانی که عمداً یا ناآگاهانه فضا را به سمت قضاوت‌های نادرست و به‌دور از اشراف بر حقیقت سوق می‌دهند.
اما باید این را عرض کنم من به اندازه تمام دلسوزان انقلاب نسبت به آرمان‌های انقلاب دلسوزم چرا که در این راه سرمایه و هزینه داده‌ام و اگر امروز با وجود این حجم بالا از ناملایمات و تهمت‌ها پای باور و اعتقادم ایستاده‌ام بدلیل حفظ آرمان‌های نظام است.

توان جبران ۶ ماه زمان از دست رفته مهمترین ملاک در انتخاب شهردار جدید

حکیمه غفوری در تعریف ملاک‌های شورا برای انتخاب شهردار جدید گفت: بی‌شک یکسری ملاک‌ها علاوه بر شاخص‌های وزارت کشور وجود دارد تا با دقت نظر، فردی کاری روی کار بیاید تا به سرعت تمام کارها را به پیش ببرد و این ۶ ماه زمان از دست رفته را جبران کند.
وی تاکید کرد: معتقدم این شهر ظرفیت و لیاقت تحول اساسی در مدیریت شهری را دارد ولی این اتفاقی نبود که  در مدت تصدی آقای رنجبر شاهد باشیم و برای جلوگیری از فرصت‌سوزی و از دست رفتن فرصت مجبور به کنار گذاشتن ایشان و تلاش برای انتخاب فردی توانمند در این حوزه هستیم.
موافق استیضاح رنجبر  تصریح کرد: در این مدت شاهد هجمه‌ها و تهمت‌های بسیاری بودم ولی این هجمه‌ها را در قبال پیشرفت شهرم به جان می‌خرم و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا شهرداری شایسته برای این کلانشهر در روزهای آتی انتخاب کنیم.

تصمیمات کمیسیون‌ها چشم براه عملیاتی شدن هستند

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تفاوت ها و ارزیابی خود از عملکرد شورای فعلی در مقایسه با دوره‌های قبل گفت: در دوره‌های قبل نبودم و نمی‌توانم ارزیابی و مقایسه کاملی از دوره‌های قبلی و حال داشته باشم ولی مسلماً هر دوره شورا دارای نقاط قوت و ضعف مختص خود است‌ ولی درخصوص شورای فعلی باید بگویم: تا به امروز تمام کمیسیون‌ها به شکل جدی و مرتب در حال برگزاری جلسات و تصمیم‌گیری‌های خوب در مسائل مختلف شهری هستند.
وی ادامه داد: بی‌شک این تصمیم‌گیری‌ها زمانی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد که وارد فاز عملیاتی شود و آن موقع است که می‌شود ادعا کرد عملکرد شورا قابل قبول و خوب بوده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در پاسخ به این سوال که آیا حضور کمرنگ متخصصان حوزه شهرسازی و عمران می تواند خللی در کارکرد شورای شهر داشته باشد، گفت: نباید نگران این موضوع باشیم چرا که  آقای اقدم کارشناس کاربلدی است که می‌تواند حضوری موثر در این حوزه ایفا کند.
وی تاکید کرد: باید یادآور شوم که کمیسیون‌ها با حضور و مشارکت کارشناسان و مشاوران هر حوزه فعالیت می‌کند و اینگونه نیست که اعضای شورا به تنهایی کمیسیون‌ها را اداره و در آن تصمیم‌گیری کنند.
وی افزود: فکر نمی‌کنم هیچ شورای بتواند با حضور تمام متخصصان حوزه‌های مختلف تشکیل شود ولی امیدواریم با انتخاب شهرداری لایق و فعال برای شهر تبریز به زودی شاهد عملیاتی شدن برنامه‌های تصمیم‌گیری شده در کمیسیون‌های شورای شهر تبریز و آثار خوب آن بر شهر و شهروندان باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});