• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

لغو مجوز نمایشگاه کتاب ترکی و فارسی در مرند/ کتاب‌های ترکی در مرند پیدا نمی شود

  • کد خبر : 42373
  • 24 آذر 1400 - 20:12
لغو مجوز نمایشگاه کتاب ترکی و فارسی در مرند/ کتاب‌های ترکی در مرند پیدا نمی شود
یاز اکو- نمایشگاه کتاب امسال هم به سادگی هرچه تمام لغو شد تا یکبار دیگر ثابت شود، آب در روغن حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، چندی قبل فعالان ادبی شهرستان مرند اقدام به اخذ مجوز برگزاری نمایشگاه کتاب ترکی- فارسی در این شهرستان کردند و بعد از اخذ تمام مجوزها از سوی نهادهای مربوطه درست یک روز مانده به بازگشایی نمایشگاه، متوجه شدند مجوز صادر شده لغو شده است، آن هم بدون دلیل و توضیحات قبلی.

وحید فاطمی، مسئول برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با  خبرنگار یاز اکو در این رابطه گفت: حدود یک ماه پیش بود که اقدام به اخذ مجوز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند جهت برگزاری نمایشگاه کتاب ترکی- فارسی، در محل گالری این اداره کردیم و پس از ارائه مدارک لازم در نهایت اول آذر ماه موفق به دریافت مجوز برگزاری این نمایشگاه از تاریخ ۹ لغایت ۱۶ آذر ماه شدیم.

وی ادامه داد: بعد از اخذ مجوز، از انتشارات مختلف درخواست کتاب کردیم و نهایتا چند روز مانده به تاریخ برگزاری، نزدیک به ۸۰۰ عنوان کتاب به دستمان رسید.

فاطمی گفت: درست دو روز مانده به برگزاری به اداره ارشاد احضار شدیم. رئیس اداره با لحنی عجیب گوشزد کرد، فقط به شرطی مجوز نصب بنر را خواهد داد که از به کار بردن لغات “ترکی” در بنر خودداری شود، در غیر این صورت نمایشگاه بی نمایشگاه.

وی ادامه داد: روز بعد یعنی یک روز مانده به افتتاح، در حالی‌که پیگیر کارهای بنر و تبلیغات بودیم، طی تماسی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد مرند باز هم عازم این اداره شدیم و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان به صورت شفاهی و بدون ارائه دلیلی قانع کننده خبر لغو مجوزمان را داد. مجوزی که خود یک هفته پیش صادر کرده بود.

فاطمی گفت: پیشتر در دی ماه سال ۹۸ هم اقدام به اخذ مجوز برگزاری نمایشگاه کتاب ترکی- فارسی در مرند کرده بودیم که موفق به اخذ مجوز از سوی اداره اماکن نشدیم. 

وی با تاکید بر اینکه مرند سالهاست از داشتن کتاب‌های ترکی محروم است، افزود: علاقه‌مندان، شاعران و نویسندگان مرندی برای تهیه کتاب مخصوصا کتاب‌های ترکی باید راهی تبریز شوند. امید داشتیم این نمایشگاه حداقل نیاز جامعه ادبی مرند را فراهم آورد، به همین دلیل در پوست خود نمی‌گنجیدیم و بی صبرانه منتظر افتتاح بودیم، اما نمایشگاه کتاب امسال هم به سادگی هرچه تمام لغو شد تا یکبار دیگر ثابت شود، آب در روغن حل نمی‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی: 

از برگزاری نمایشگاه کتاب استقبال می‌کنیم

 

سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با ارائه توضیحاتی بیشتر در این ارتباط، به خبرنگار یاز اکو گفت: ما هیچ مخالفتی با برگزاری نمایشگاه کتاب فارسی و ترکی چه در شهرستان مرند و چه در سایر شهرستان‌های استان نداریم.

وی با اذعان بر اینکه لغو مجوز برگزاری نمایشگاه کتاب فارسی و ترکی در شهرستان مرند از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان صورت نگرفته و دستور از فرمانداری صادر شده است، افزود: به محض اطلاع از این خبر ما از طریق نامه پیگیر دلیل لغو مجوز نمایشگاه شدیم.

ناظمی گفت: ما به عنوان یک نهاد متولی فرهنگ حمایت از اهالی ادب و هنر را وظیفه سازمانی و انسانی خود می‌دانیم و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});