• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
عباس تابش،رئیس سازمان حمایت:

طرح درج قیمت تولید کننده می‌تواند قیمت کالا را تا ۴۰ درصد کاهش دهد

  • کد خبر : 53396
  • 12 اسفند 1400 - 20:30
طرح درج قیمت تولید کننده می‌تواند قیمت کالا را تا ۴۰ درصد کاهش دهد
یاز اکو - عباس تابش،معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت در جلسه تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی که با حضور استاندار ، معاون اقتصادی و مدیران ادارات برگزار شد ، گفت : طرح درج قیمت تولید کننده می‌تواند قیمت کالا را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ، عباس تابش معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت در جلسه تنظیم بازار آذربایجان شرقی افزود : هدف اصلی طرح شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولید کننده ارزان سازی کالا نیست بلکه شفاف سازی فرایند توزیع کالا است.

وی ادامه داد: مصرف کننده حق دارد از شفافیت جریان کالا اطلاع داشته باشد و طرح درج قیمت تولید کننده در اصل باعث شفافیت در زنجیره تامین و توزیع می‌شود.

معاون وزیر صمت، تاکیدکرد : کالای تولید شده در توزیع کالا ۸۰ الی ۱۶۰ درصد اختلاف قیمت دارد درحالی که این تفاوت قیمت از سوی توزیع کننده اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد : باتوجه به اینکه در ذهن مردم ابهاماتی ایجاد شده است رئیس جمهور و حاکمیت طرح جدایی قیمت تولید کننده و مصرف کننده را ابلاغ کرد.

رئیس سازمان صمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، گفت : از چرخه تولید به بعد هزینه شرکت پخش سراسری ۱۰ درصد،منطقه‌ای ۷درصد و استانی ۵ درصد ،فروشگاه زنجیره ای ۱۷درصد و خرده فروشان ۱۰ درصد بود که پس از برآورد دیدیم این هزینه ها به ۱۰ درصد هم نرسیده است که در نهایت ۱۰درصد تصویب شد.

رئیس سازمان حمایت با اشاره به اینکه حاکمیت میتواند نظام توزیع تعیین کند،گفت: واحد های تولیدی مکلف اند تاریخ تولید روز را روی کالا درج کرده و همه تولید کنندگان مکلف هستند در سامانه ۱۲۴ درج قیمت کنند.

وی ضمن بیان اینکه رانت در توزیع هم حدی دارد ، تصریح کرد : در هر نوشابه ۱.۵ لیتری ۴هزار تومان به جیب برخی افراد می‌رود و رانت در توزیع هم حدی دارد.

تابش ادامه داد : باتوجه به اینکه برخی کالاها با قیمت تولید کننده در بازار وجود دارد اما بعضی از کسبه کماکان اصرار بر قیمت های قبلی دارند که مردم باید در مقابل این زیاده خواهی ها کمک حال ما باشند.

وی در پایان افزود: برآورد ما این است که این طرح می‌تواند در سطح عمومی قیمت کالاهارا تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});