• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

اختصاص حقوق دولتی معادن به استان/ ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون

  • کد خبر : 53399
  • 12 اسفند 1400 - 21:00
اختصاص حقوق دولتی معادن به استان/ ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: منابع حاصل از حقوق دولتی معادن استان به طور کامل باید به خود استان اختصاص یابد و بنده به عنوان خادم مردم از این موضوع کوتاه نخواهم آمد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی به نقل از اداره کل اطلاع رسانی استانداری ، عابدین خرّم در شانزدهمین جلسه شورای معادن استان، اظهار داشت: به همان میزان که سایر مناطق کشور از حقوق دولتی معادن بهره‌مند هستند آذربایجان شرقی هم باید از این حقوق بهره‌مند شود و تبعیض در این خصوص به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه مخالف توسعه معادن بویژه معدن مس سونگون نیستیم، افزود: ما به توسعه این صنعت و ایجاد صنایع پایین‌دستی آن معتقدیم، اما در مقابل مسئولیت‌های اجتماعی این معدن هم باید عملیاتی شود.

خرّم خاطرنشان کرد: در توافقی که با شرکت ملی مس داشتیم بنا بود که اقداماتی در حوزه جنگل‌کاری توسط مجتمع مس سونگون انجام شود که متأسفانه عملی نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مصوبه ممنوعیت فعالیت‌های معدنی در محدوده جنوبی تبریز هم گفت: فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه در این محدوده موجب تخریب منابع طبیعی شده و وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده است که باید این موضوع به دستگاه‌های ملی منعکس شود.

وی افزود: مصوبه ممنوعیت فعالیت‌های معدنی در این منطقه کاملاً منطقی است و اگر نیاز به مصوبه دستگاه‌های ملی است باید حساسیت موضوع به درستی تبیین شود.

خرّم تأکید کرد: کمیته فنی شورای معادن به صورت کارشناسی و دقیق محدوده مصوبه مورد نظر را مشخص کند و پس از آن، هرگونه فعالیت کارخانجات شن و ماسه و پوکه در محدوده مشخص‌شده باید متوقف شود.

در این جلسه درخواست معافیت حداکثر تا ۲۰ درصد حقوق دولتی معدن مس سونگون برای سال ۱۳۹۸ با موافقت اعضای شورای معادن استان تصویب شد.

تشکیل شورای معادن در شهرستان‌های استان برای تعیین تکلیف معادن غیرفعال و ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه و پوکه در شهرستان تبریز بعد از تعیین محدوده توسط کمیته فنی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});