• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

محمد رضوی: قیمت نمادهای بزرگ بورس را کنترل می کنند

  • کد خبر : 53590
  • 14 اسفند 1400 - 13:00
محمد رضوی: قیمت نمادهای بزرگ بورس را کنترل می کنند
یاز اکو - محمد رضوی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که در گروه‌های بزرگ و شاخص ساز بورس، کنترل قیمتی صورت می‌گیرد و به همین خاطر نمادهای کوچک وضعیت بهتری دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهر بورس، محمد رضوی، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: اگرچه همچنان ارزش معاملات جذاب نیست و پول حقیقی چندانی هم وارد بورس نمی‌شود، اما بازار در هفته‌های گذشته به تعادل نسبی رسیده است. گردش نقدینگی در گروه‌های کوچک بازار نیز در تابلوی معاملات به چشم می‌خورد.

وی افزود: در گروه‌های بزرگ و شاخص ساز بازار از جمله گروه پالایشی شاهد کنترل قیمت‌ها هستیم و نمادهای این گروه علی‌رغم جهش قابل‌توجه قیمت نفت، رشدی نداشته‌اند. کنترل قیمت‌های سهام باعث شده که گروه‌های متوسط و کوچک بازار برای سهامداران جذاب‌تر باشند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گروه‌های مورد توجه بورس در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته گروه‌های مواد غذایی، دارویی، انبوه سازی، سیمانی و رایانه؛ معاملات جذابی داشتند و به نظر می‌رسد این روند همچنان روند ادامه‌دار باشد.

محمد رضوی ادامه داد: بازار روند خوبی را در پیش گرفته است و معاملات به دور از هیجان و رشدهای عجیب و غریب با روندی متعادل دنبال می‌شود. روند کنونی برای تحلیلگران و افراد آموزش دیده، بهترین و ایده آل ترین حالت بورس به حساب می‌آید.

وی بر لزوم افزایش ارزش معاملات بازار تاکید کرده و یادآور شد: برای اینکه از ثبات بازار مطمئن شویم، ارزش معاملات باید خود را در بالای پنج هزار میلیارد تومان تثبیت کند، جریان ورود پول حقیقی به بازار مثبت شود و خروج ادامه‌دار پول از صندوق‌های درآمد ثابت به ثبت برسد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «بورس در هفته آینده چه خواهد شد؟»، گفت: بازار منتظر اخبار برجامی است. به نظر می‌رسد تا زمان تعیین تکلیف مذاکرات برجام، روند متعادل رو به مثبت کنونی با همین ارزش معاملات متوسط و پایین فعلا ادامه‌دار باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53590

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});