• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

۹۰ درصد اقتصاد ایران در خطر نابودی/ تیشه صیانت به ریشه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

  • کد خبر : 53871
  • 16 اسفند 1400 - 11:00
۹۰ درصد اقتصاد ایران در خطر نابودی/ تیشه صیانت به ریشه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط
یاز اکو - امروزه در تمام کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت دنیا دسترسی به اطلاعات امری مسلم است. تبادل اطلاعات و دانش فنی روز دنیا است که در نهایت یک کشور را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و … موفق خواهد کرد. در چنین شرایطی طرح صیانت چه با ما خواهد کرد؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت نیوز، امروزه در تمام کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت دنیا دسترسی به اطلاعات امری مسلم است. تبادل اطلاعات و دانش فنی روز دنیا است که در نهایت یک کشور را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و … موفق خواهد کرد. در چنین شرایطی طرح صیانت چه با ما خواهد کرد؟

عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی گفت: وجود فضای آزاد در عرصه اینترنت از چند جهت به ما کمک می‌کند. یکی از آن جهات ورود محتواست. مسدودسازی اینترنت خوراک فطری را از نیروی تولید محتوای ما می‌گیرد و ابزارهای ایمیل مارکتینگ، آنالیز و … را از بین می برد. با توجه به اینکه یکی از بندهای طرح صیانت جلوگیری از خروج محتواست، این موضوع نیز برای ما مشکل‌ساز است. از طرف دیگر کسب‌وکار در ایران مانند همه دنیا نیاز به فضایی برای حضور مخاطب و تبدیل وی به مشتری دارند.

دشمن‌پنداری، مهمترین عامل تصویب سیاست‌های محدودکننده

وی تصریح کرد: سال‌ها طول می‌کشد تا مردم به استفاده از یک پلتفرم جدید به این منظور عادت کنند و حتی اگر بر فرض توان راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی را داشته باشیم چندین سال طول می‌کشد تا مردم به استفاده از آن عادت کنند و در این مدت زیان‌های جبران‌ناپذیری بر پیکر اقتصاد کشور وارد می‌شود. در این میان بیش از همه کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط که ۹۰ درصد اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهند متضرر می‌شوند. چرا که کسب‌وکارهای بزرگ همواره امکان استفاده از صداوسیما، سایت‌های پرمخاطب، بیلبوردها و …. را دارند.

وی دشمن‌پنداری را مهمترین عامل تصویب سیاست‌های محدودکننده دانست و گفت: عده‌ای که گمان می‌کنند صلاح مردم را بهتر از خودشان می‌دانند با این سیاست‌ها آسیب جدی به اقتصاد وارد کردند. تا وقتی نگاه «مردم نمی‌فهمند» در بین برخی از مسئولان حاکم باشد رفتارهای غلط ادامه خواهد داشت. استرس برای مردم کافی است. زمان آن رسیده تا مردم ثمره انقلاب را در سفره های خود ببینند. آلمان و ژاپن ۲۰ سال بعد از جنگ با قدرت به عرصه اقتصاد دنیا برگشتند. اما ۳۰ سال از جنگ ما گذشته و وضعیت تغییری نکرده است. این نشان از ضعف آشکار مدیریتی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});