• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

بن بست صلح در آنتالیا

  • کد خبر : 54398
  • 20 اسفند 1400 - 10:00
بن بست صلح در آنتالیا
یاز اکو_به گفته وزاری خارجه اوکراین و روسیه در نشست سه جانبه انتالیا ترکیه پیشرفتی برای آتش بس در اوکراین به وجود نیامد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح نشست سه جانبه مورد انتظار میان وزرای خارجه روسیه، اوکراین و ترکیه در شهر تفریحی آنتالیا ترکیه به پایان رسید.

پس از دو هفته جنگ، وزرای خارجه روسیه و اوکراین روز پنجشنبه اولین گفتگوی رو در رو خود را برگزار کردند.

دمیترو کولبا از اوکراین گفت: “هیچ پیشرفتی” در دستیابی به آتش بس در جنگی که باعث اوارگی ۲٫۲ میلیون آواره شده وجود نداشته است.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت: مسکو خواهان ادامه مذاکرات با کیف است.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: کریدورهای بشردوستانه در اوکراین باید بدون هیچ مانعی باز بماند.

کوله‌با پس از پایان مذاکرات در جنوب ترکیه در یک کنفرانس خبری گفت : سخت‌ترین وضعیت در شهر ماریوپل اوکراین است و لاوروف به ایجاد یک کریدور بشردوستانه در آنجا متعهد نیست.

کوله با از روسیه خواست تا اجازه تخلیه غیرنظامیان از شهر محاصره شده ماریوپل را از طریق یک “کریدور بشردوستانه” را بدهد.

کوله‌با گفت : می‌خواهد از این نشست با توافق بر سر راهروی بشردوستانه از شهر محاصره شده خارج شود، اما «متاسفانه وزیر لاوروف در موقعیتی نبود که به آن متعهد شود».

کوله با گفت :لاوروف “در این زمینه با مقامات مربوطه مکاتبه خواهد کرد.”

کوله‌با پس از دیدار با لاوروف در آنتالیا به خبرنگاران گفت: «ما همچنین درباره آتش‌بس صحبت کردیم، اما هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشد».

کوله با اشاره ای آشکار به کرملین گفت: «به نظر می رسد که تصمیم گیرندگان دیگری برای این موضوع در روسیه وجود دارند.

کوله با گفت: به نظر می رسد روسیه به تهاجم خود ادامه خواهد داد زیرا می خواهد کیف را به تسلیم شدن وا دارد، اتفاقی که نخواهد افتاد.

وی قول خود مبنی بر عدم تسلیم کشورش را تکرار کرد و گفت: می خواهم تکرار کنم که اوکراین تسلیم نشده است، تسلیم نمی شود و تسلیم نخواهد شد.

وی گفت : اوکراین برای دیپلماسی آماده است اما همچنین می تواند از خود دفاع کند.

برداشت او از این نشست این بود که روسیه در حال حاضر در موقعیتی نیست که بتواند پس از حمله به اوکراین، آتش بس برقرار کند و لاوروف را متهم به داشتن دیدگاهی متفاوت از آنچه وزرای خارجه در یک بحران انجام می دهند، کرد‌

.
وی افزود :در صورت وجود چشم اندازها یا گفتگوی اساسی و جستجوی راه حل، آماده دیدار مجدد با لاوروف خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما آماده دیپلماسی هستیم، به دنبال تصمیمات دیپلماتیک هستیم، اما تا زمانی که چنین تصمیمی وجود ندارد، با فداکاری و فداکاری برای دفاع از سرزمین خود، مردم خود در برابر تجاوزات روسیه پیش می رویم.

وی همچنین افزود: چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تلاش برای یافتن راه حلی برای بحرانی که بین دو طرف به وجود آمد، تلاش جدی داشته است.

لاوروف در یک نشست خبری دیگر پس از گفتگو با کوله با در ترکیه گفت : روسیه پیشنهادات خود را به اوکراین ارائه کرده و خواهان پاسخ است.

لاوروف گفت ؛غرب در واکنش به وقایع اوکراین رفتار خطرناکی دارد و عملیات نظامی روسیه در آنجا طبق برنامه پیش می رود.

وی گفت :غرب در حال ایجاد خطری در منطقه است که برای سالیان متمادی ادامه خواهد داشت و کسانی که اسلحه و مزدوران را به اوکراین می‌رسانند باید وسعت کاری را که انجام می‌دهند درک کنند.

وی اتحادیه اروپا و دیگر کشورها را متهم کرد که به طور “خطرناکی” از ارسال تسلیحات به اوکراین حمایت می کنند، زیرا این کشور در برابر تهاجم هزاران سرباز روسی مقاومت می کند.

لاوروف گفت: «ما می‌بینیم که اکنون همکاران غربی ما از جمله در اتحادیه اروپا چقدر خطرناک عمل می‌کنندو با نقض تمام اصول و ارزش‌های به اصطلاح خود، عرضه سلاح‌های مرگبار به اوکراین را تشویق می‌کند.»

لاوروف همچنین پس از مذاکره با همتای اوکراینی خود گفت: روسیه آماده ادامه گفتگوها با اوکراین در چارچوب قالب موجود در بلاروس است.

لاوروف گفت: نشست امروز تایید کرد که فرمت روسیه-اوکراین در بلاروس هیچ جایگزینی ندارد.

لاوروف افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از ملاقات با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود برای گفتگو در مورد موضوعات «ویژه» امتناع نمی‌کند.

لاوروف درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای گفت: من نمی‌خواهم باور کنم که نمایندگان غربی ایده جنگ هسته‌ای را در گفتمان عمومی ایجاد کرده اند.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه پیش از این دیدار با کوله با وزیر امور خارجه اوکراین و لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدارهای دوجانبه داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});