• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

صادرات محصولات کشاورزی شهرستان جلفا بدون وقفه ادامه دارد

  • کد خبر : 54425
  • 20 اسفند 1400 - 10:45
صادرات محصولات کشاورزی شهرستان جلفا بدون وقفه ادامه دارد
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان بدون وقفه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام خبر گفت: در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ برای ۱۰ هزار و ۶۸۰ تن انواع محصولات کشاورزی صادراتی، برگ گواهی بهداشت نباتی توسط کارشناسان مستقر در دفاتر قرنطینه نباتی در گمرک نوردوز و جلفا صادر شده و همچنان این روند بدون حتی یک روز تعطیلی ادامه دارد.

وی افزود: در این بازه زمانی ۵ هزار و ۸۲۷ تن انواع محصولات کشاورزی وارد کشور شده و پس از بازرسی های لازم و کنترل گواهی بهداشت ترخیص شده است، همچنین مقدار ۸ هزار و ۸۷۹ تن محصولات کشاورزی ترانزیتی نیز مورد بازرسی قرنطینه ای قرار گرفته و تحت نظارت کارشناسان قرنطینه های نباتی از مبادی خروجی به کشورهای مقصد هدایت شده است.

مهندس عباسی همچنین بر افزایش کیفیت محصولات کشاورزی صادراتی اشاره کرده و ادامه داد: محصولات کشاورزی صادراتی به سبب نظارت و کنترل در قرنطینه نباتی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مطابق با استانداردهای جهانی است.

وی یکی از عوامل افزایش تولیدات کشاورزی را جلوگیری از خسارات عوامل خسارتزای گیاهی به محصولات کشاورزی دانست و گفت: در بحث پیشگیری از وقوع خسارت، قرنطینه نباتی نقش مهمی دارد و قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارتزای گیاهی از مناطق آلوده و یا خارج از کشور است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});