• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

خانه هلال در “باغ معروف” تبریز افتتاح شد

  • کد خبر : 54482
  • 20 اسفند 1400 - 17:00
خانه هلال در “باغ معروف” تبریز افتتاح شد
یاز اکو - با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، «خانه هلال باغ معروف» شهرستان تبریز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امیدواریم خانه هلالی که امروز در روستای باغ معروف افتتاح شد مایه خیر و برکت برای این روستا شود .

وی با اشاره به ایتکه کشور ما در یک منطقه جغرافیایی فوق العاده بحرانی و حساس از جهات مختلف قرار گرفته است و شرایط کشور ما طوری است که جزو یکی از بحران خیزترین کشورهای منطقه می باشد، بر لزوم حفظ آمادگی دستگاههای امدادی برای مقابله با بحرانهایی مثل سیل و زلزله تاکید کرد.

پورجمشیدیان گفت: بایستی شرایطی فراهم شود که دستگاههای متولی رسیدگی به بحرانها مانند هلال احمر در اوج آمادگی باشند و از تجهیزات و امکانات خوبی برای مقابله با بحرانها برخوردار باشند .

وی افزود: در کنار داشتن تجهیزات و امکانات امدادی به روز و کارآمد، ارائه آموزشهای امدادی به مردم ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف حاکمیتی، آموزش آحاد و اقشار مختلف مردم برای کاهش اثرات حوادث و بحرانهاست، گفت: بایستی هلال احمر با جذب و تربیت بهترین نیروها و مربیان، نسبت به آموزش مردم اقدام کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: در حوادث و بحرانهایی که اتفاق می افتد ساعت اول حادثه بسیار مهم و حیاتی و حساس است و اگر در این ساعت، خدمات امدادی به مردم آسیب دیده به موقع ارائه شود و یا خود مردم در اثر فراگیری آموزش ها به خود امدادی بپردازند نقش مهمی در کاهش تلفات جانی ناشی از بحرانها خواهد داشت .

وی راه اندازی خانه های هلال را گامی مثبت در اشاعه و ترویج اهداف و اصول هلال احمر دانست و گفت : در این خانه های هلال اگر دو سه نفر افراد با تجربه محور عمل قرار بگیرند و نسبت به راهنمایی جوانان اقدام کنند قطع یقین اهداف امدادی و آموزشی هلال احمر در این مناطق نیز پیاده خواهد شد و اگر حادثه ای در این مناطق رخ بدهد قبل از رسیدن نیروهای امدادی ، اولین کسانی که می توانند امدادرسانی انجام دهند خود این جوانان آموزش دیده خواهند بود .

خانه های هلال در راستای افزایش تاب آوری اجتماعی راه اندازی می شود

حمید منجم سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از تشکیل خانه های هلال گفت: خانه های هلال در راستای افزایش تاب آوری اجتماعی و اشاعه آموزش های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی می شود که می تواند در بخش مدیریت بحران محلی نقش مهمی را ایفا کند.

وی ادامه داد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزشهای همگانی کمکهای اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا، توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب از عمده فعالیتهای خانه هلال است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان یادآور شد: خانه هلال می‌تواند دارای یک تیم امدادی با تجربه برای تحت پوشش قرار دادن حوادث باشد و زمینه مشارکت فعال مردم را در خدمات امدادی و بشر دوستانه فراهم کند.

در پایان این مراسم محمد یاوری به عنوان سرپرست خانه هلال روستای باغ معروف معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد.

روستای باغ معروف یکی از روستاهای تبریز در استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده است .

این روستا بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۳۶۹۵ خانوار و حدود ۱۲۰۶۸ نفر جمعیت است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54482

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});