• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
3

۲ هزار هکتار از اراضی پایاب سد سبلان به شبکه آبیاری مدرن مجهز می‌شود

  • کد خبر : 54617
  • 21 اسفند 1400 - 15:00
۲ هزار هکتار از اراضی پایاب سد سبلان به شبکه آبیاری مدرن مجهز می‌شود
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با تکمیل و راه‌اندازی فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان، ۲ هزار هکتار از اراضی این شبکه در مشگین‌شهر به آبیاری مدرن مجهز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی حیدری اناری روز شنبه افزود: مجموع اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سبلان بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ هکتار است و با تکمیل عملیات احداث سیفون قره‌سو، آب اراضی شمال رودخانه قره‌سو در بخش ارشق نیز از این شبکه تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با تأمین اعتبار از محل فاینانس داخلی، عملیات اجرایی فاز اول این طرح در حال اجرا بوده و برای تداوم عملیات اجرایی طرح، اعتبار مورد نیاز تامین می‌شود.

حیدری اناری گفت: تکمیل فاز اول طرح شبکه آبیاری سبلان با مشارکت بانک توسعه تعاون، بعنوان سرمایه گذار پروژه مذکور از محل تسهیلات ماده ۵۶ در شهرستان مشگین شهر در اولویت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نسبت بر تسریع اتمام عملیات اجرایی پروژه احداث سیفون قره‌سو شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان جهت انتقال آب کشاورزی به اراضی کشاورزی روستاهای بخش ارشق شهرستان مشگین‌شهر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برای افق سال ۱۴۲۵ به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب در استان پیش بینی شده است، افزود: برای تامین این مقدار آب اقدامات مختلفی تدوین شده که تحقق آن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با تاکید بر پیگیری و تکمیل طرح‌های توسعه منابع آب در استان گفت: پیگیری تکمیل پروژه پایاب خداآفرین و اخذ ردیف اجرایی برای مرمت و بهسازی شبکه مغان، تکمیل سدها و شبکه‌های در حال احداث و آغاز عملیات اجرایی چند سد در استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت مدیریت منابع آب در این بخش است.

حیدری اناری برنامه تخصیص آب برای رونق و شکوفایی صنعت و همچنین احداث سدهای معیشتی در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: موافقت با تخصیص منابع آب برای بخش صنعت از طرف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به سازمان صنعت ، معدن وتجارت و تامین آب برای احداث ۱۱۰ سد معیشتی نیز به جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});