• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
5

راه اندازی دفتر پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در شهرک شانگهای چین/ برنامه آتی پارک، ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور

  • کد خبر : 55014
  • 24 اسفند 1400 - 13:00
راه اندازی دفتر پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در شهرک شانگهای چین/ برنامه آتی پارک، ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور
یاز اکو - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌های سال آینده پارک، ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری در شانگ‌های چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای تولید محصول، اجرای طرح‌های ملی فرصت فناورانه و مهر فناوری، ایجاد خانه خلاق و نوآوری تبریز، گسترش همکاری‌های بین المللی با کشورهای همسایه، ایجاد دو ناحیه نوآوری در تبریز، طراحی و ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور و راه اندازی مرکز نوآوری هوش مصنوعی را از مهمترین این برنامه‌ها برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، در دومین آیین تجلیل از فناوران برتر آذربایجان شرقی، از ۲ شرکت دانش بنیان برگزیده استان و ۲۳ شرکت فناور مستقر در مراکز رشد استان قدردانی شد.

در این مراسم همچنین از ۱۰ نفر شرکت حامی و خیر حوزه فناوری استان و ۳ شرکت که بیشترین عقد قرارداد انتقال فناوری را در سال جاری داشتند قدردانی شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این مراسم به روند رو به رشد تاسیس شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که آذربایجان شرقی در این زمینه رتبه پنجم کشوری را دارد.

عبدالرضا واعظی گفت: تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان به ۴۱۶ شرکت رسیده که برای ۳۹۲۶ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به رشد گردش مالی، فروش مستقیم و صادرات این شرکت‌ها در شرایط کرونایی افزود: با وجود مضیقه‌های بودجه ای، میزان حمایت مستقیم مالی از واحدهای فناور امسال با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بود.

وی توسعه مراکز رشد و نوآوری وابسته به پارک در مناطق مختلف استان به ۲۰ واحد را از موفقیت‌های امسال پارک علم و فناوری استان بیان و خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم همه مردم استان به خدمات پارک دسترسی داشته باشند.

در این مراسم همچنین تفاهم نامه راه اندازی مراکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی آذرشهر و شبستر به امضای رئیس پارک علم و فناوری استان و روسای این ۲ واحد دانشگاهی رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});