• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

عضویت اصناف و کسبه در سامانه “ایران من” الزامی است

  • کد خبر : 55123
  • 25 اسفند 1400 - 9:45
عضویت اصناف و کسبه در سامانه “ایران من” الزامی است
یاز اکو - به اطلاع کلیه اصناف و کسبه استان می رساند ؛ تمامی واحد‌های صنفی در راستای اجرای مدیریت هوشمند بیماری کرونا باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه یاد شده به نشانی asnaf.moi.ir و اخذ و نصب QR-Code در واحد صنفی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی ، سامانه “ایران من” به منظور کمک به فعال بودن بازارهای کشور در شب عید و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط اصناف مختلف ایجاد شده و ثبت‌نام در آن برای فعالیت کلیه اصناف در ایام عید نوروز الزامی است.

هر فعال صنفی باید ضمن تزریق سه دوز واکسن کرونا، در سامانه “ایران من” ثبت‌نام کرده و با اخذ و نصب QR-Codeاختصاصی، مشتریان را از رعایت شیوه‌نامه‌های در واحد صنفی خود مطلع کند.

ثبت‌نام در این سامانه برای کارفرمایان و کارکنان تمام واحدهای صنفی شامل مراکز پذیرایی و سرو غذا، اماکن ورزشی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید، مراکز اقامتی، تورهای گردشگری، بانک‌ها و موسسات مالی، کارگزاری‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و پلیس+۱۰، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی الزامی است.

اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی موظفند ضمن نظارت موثر بر چگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد واحدهای صنفی، نسبت به واحدهایی که الزامات مقرر را نقض کرده‌اند، اخطار و برخوردهای قانونی را انجام دهند.

کلیه واحدهای صنفی برای اینکه بتوانند در ایام پایانی سال و بازار شب عید فعال باشند باید طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، باید سه دوز واکسن کرونا را دریافت و در سامانه ایران من به نشانی asnaf.moi.ir ثبت نام نمایند. پس از ثبت نام در سایت، یک QR-Code دریافت خواهند کرد که باید آن را در محل قابل رویت برای عموم نصب نمایند.

در صورتی که فعالان صنفی از زدن سه دوز واکسن، ثبت نام در سامانه ایران من و دریافت و نصب QR-Code امتناع کنند، در مرحله اول اخطار پلمپ به آن ها داده می شود.

در صورت نادیده گرفتن، در مرحله دوم، دستگاه پوز آن ها به مدت دو هفته غیر فعال می گردد و در مرحله آخر، این واحدها برای مدت ۳۰ روز پلمپ خواهند شد که فک پلمپ منوط به رعایت ضوابط اعلام شده و تایید وزارت بهداشت خواهد بود.

متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کوید ۱۹، در طی سال های ۹۸ و ۹۹، از فعالیت اصناف و پریایی بازارهای شب عید جلوگیری شد و این اقدام، خسارات مالی سنگین و جبران‌ناپذیری به بازاریان وارد کرد. به همین علت، تصمیم بر آن شد تا در صورتی که پروتکل های بهداشتی و دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شوند، بازار شب عید سال ۱۴۰۰ تعطیل نگردد.

با توجه به اینکه سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است و در صورت ادامه این شرایط، چاره ای جز وضع محدودیت های بیشتر نخواهد ماند. از این رو، بسیار مهم است که افراد طبق تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا عمل کنند و سریع تر در سایت ایران من اصناف asnaf.moi.ir ثبت نام نمایند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55123

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});