• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6

افتتاح حساب روس‌ها در ترکیه برای محافظت از پس‌اندازشان

  • کد خبر : 55215
  • 25 اسفند 1400 - 17:00
افتتاح حساب روس‌ها در ترکیه برای محافظت از پس‌اندازشان
یاز اکو_اتباع روسیه در ترکیه که کشورشان را ترک کرده‌اند، برای افتتاح حساب‌های بانکی در ترکیه تلاش می کنند تا به کمک پس‌اندازهایشان معیشت خود را تأمین کنند، چراکه شهروندان و مشاغل روسی با تحریم‌های بین‌المللی پس از تهاجم کرملین به اوکراین دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح بسیاری از روس‌ها به دلیل از دست دادن شغل ، افزایش تحریم‌ها و برای فرار از خدمت سربازی اجباری به ترکیه هجوم آوردند.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در حال حاضر با پنج پرواز در روز پروازهای متقابل استانبول – مسکو را انجام می دهد.

ترکیه هنوز در تحریم روسیه به غرب نپیوسته است، زیرا آنکارا به تلاش های دیپلماتیک خود برای کاهش تنش در اوکراین ادامه می دهد و از همه طرف ها می خواهد تا ضمن حفظ مواضع بی طرف و متعادل خود، خویشتن داری کنند.

از آغاز درگیری، آنکارا با تاکید بر حمایت خود از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین، پیشنهاد میانجیگری بین دو طرف و میزبانی مذاکرات صلح را داده است. این کشور همچنین میزبان وزرای خارجه هر دو کشور برای گفتگو در جنوب آنتالیا در آخر هفته طی یک مجمع دیپلماسی بود که اولین مذاکرات از زمان حمله روسیه به همسایه خود بود.

نگرش بی طرف ترکیه این کشور را به مقصدی مطلوب برای روس ها تبدیل می کند که عموماً این کشور را به عنوان اولین گزینه برای تعطیلات انتخاب می کردند.

طبق گزارش روزنامه اقتصاد دنیا که به نقل از منابعی از بخش بانکی منتشر شده است، در هفته‌های اخیر تقاضای شهروندان روسی که به دنبال افتتاح حساب بانکی در ترکیه هستند، افزایش یافته است.

بانک مرکزی روسیه در حال حاضر تراکنش های پولی خارج از کشور را محدود کرده است و فروش فارکس در برابر روبل را تا ۹ سپتامبر به حالت تعلیق درآورده است.

وام دهنده ها همچنین محدودیت ۱۰۰۰۰ دلاری را برای مقدار قابل برداشت از حساب های فارکس در بانک های روسیه در نظر گرفته است که به مبالغ بیش از این اجازه می دهد تنها به روبل برداشت شود. همه این اقدامات خروج شهروندان روسیه از کشور را دشوار کرده است.

برای اینکه شهروندان کشورهای خارجی بتوانند در ترکیه حساب بانکی باز کنند، به آدرس محل سکونت، شماره مالیات، شماره پاسپورت و شماره تلفن همراه نیاز دارند. اما از آنجایی که به نظر می رسد روبل دیگر یک ارز قابل تبدیل نیست، آنها باید حسابی با لیر ترکیه باز کنند.

به گفته کارشناسان اقتصاد، حساب های لیر ترکیه از دو جهت به نفع روس ها است. نخست برای اینکه می توانند در ترکیه امرار معاش کنند و دیگری اینکه می توانند پس از افتتاح حساب TL حساب فارکس باز کنند و متعاقباً با پس انداز خود در سیستم بین المللی مشارکت کنند.

با توجه به شرایط حاضر انتظار می‌رود تقاضا برای افتتاح حساب‌ بانکی در ترکیه افزایش یابد زیرا انتظار بدتر شدن تحریم‌ها برای روسیه وجود دارد.

یکی دیگر از روش‌های روس‌ها برای انجام معاملات یا پس‌انداز ظاهراً از طریق بازار ارزهای دیجیتال است. 

تحلیلگران رکوردشکنی حجم معاملات کریپتو در روسیه در هفته های اخیر را به عنوان بازتابی از این تقاضا تفسیر کردند.

 بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان بایننس و بزرگترین صرافی اروپا، کراکن، هنوز پلتفرم های خود را به روی روس ها نبسته اند و امکان معامله با روبل در این سیستم ها وجود دارد.

روس ها می توانند بدون ورود به سیستم بانکی، ارزهای دیجیتال را از هر کشوری در جهان به هر کشور دیگری ارسال کنند. این امکان وجود دارد که پول کریپتویی را که از روسیه به روبل می خرند به دلار تبدیل کرده و از بازار سهام اروپا یا از بازارهای سهام جهانی خریداری کنند. 

با این حال، این تراکنش در ترکیه کمی دشوار است زیرا پلتفرم‌های پول رمزنگاری به شماره هویت ترکیه نیاز دارند. بر این اساس، طبق اطلاعات ارائه شده توسط کارشناسان پول رمزنگاری، آنها می توانند یا واسطه ای با کمیسیون های بالا برای تبدیل پول رمزنگاری شده به لیر در ترکیه پیدا کنند یا می توانند این تراکنش را شخصاً در بازار بزرگ انجام دهند.

کارت اعتباری ویزا و مسترکارت نیز بانک های روسیه را تحریم کردند و سیستم MIR روسیه دوباره بحث برانگیز شده است‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});