• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

۶ شرط پوتین برای اعلان آتش بس در اوکراین اعلام شد

  • کد خبر : 55514
  • 29 اسفند 1400 - 10:00
۶ شرط پوتین برای اعلان آتش بس در اوکراین اعلام شد
یاز اکو- ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه طی گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تعدادی از خواسته‌هایش برای اعلان آتش‌بس در اوکراین را تشریح کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آذرتاج، این مطلب را ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با روزنامه حریت بیان کرد.

به گفته وی اردوغان برای کمک به پایان جنگ پیشنهاد داده است تا دیداری بین پوتین و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در ترکیه برگزار شود. کالین افزود پوتین خواستار آن شده است که قبل از هر گونه گفتگو در سطح سران کشورها بایستی تعدادی از درخواست های ایشان اجابت شود.

کالین گفت: شرط اول بی طرفی اوکراین، یعنی امتناع این کشور از پیوستن به ناتو. شرط دوم خلع سلاح کامل اوکراین و تامین امنیت متقابل در چارچوب مدل اتریشی. شرط سوم که طرف روسی آن را «دازه‌زدایی» می‌نامد، رفع موانع استفاده گسترده از زبان روسی در اوکراین است. انتظار می رود که در چهار مورد اول مذاکرات در حال انجام پیشرفت هایی حاصل شده باشد. هنوز خیلی زود است که بگوییم توافق کامل یا قراردادی در شرف امضا است.

وی افزود که پوتین دو خواسته دیگر نیز مطرح کرده بود که سخت ترین آنها به رسمیت شناختن الحاق کریمه و دو جمهوری غیرقانونی لوهانسک و دونتسک از سوی کیئف بود.

کالین خاطرنشان کرد که این دو موضوع اخیر الزامات غیرقابل قبولی برای اوکراین و جامعه بین المللی هستند. در صورت وجود نظر و توافق در مورد چهار ماده اول، ماده پنجم و ششم در سطح رهبران قابل بحث است. اگر مذاکرات انجام شود، می‌تواند فرصتی برای دستیابی به توافق و پایان دادن به جنگ باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});