• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
8

انگلیس و آمریکا روسیه را متهم به هک های چندین ساله در بخش انرژی کردند

  • کد خبر : 55978
  • 06 فروردین 1401 - 12:30
انگلیس و آمریکا روسیه را متهم به هک های چندین ساله در بخش انرژی کردند
یاز اکو_وزارت دادگستری ایالات متحده و وزارت امور خارجه بریتانیا در 24 مارس اعلام کردند، چهار مقام روسی ، از جمله هکرهای یک آژانس اطلاعاتی دولتی، به هک مخرب زیرساخت های حیاتی در سراسر جهان از جمله بخش انرژی و هوانوردی ایالات متحده بین سال های 2012 تا 2018 متهم شده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت اگرچه این نفوذها به سال‌ها قبل برمی‌گردد، ولی با اعلام خطر اف‌بی‌آی درباره تلاش‌های هکرهای روسی برای بررسی شبکه‌های شرکت‌های انرژی آمریکا برای یافتن بخش های آسیب‌پذیری که در طول جنگ روسیه علیه اوکراین می‌توان از آنها بهره‌برداری کرد، کیفرخواست‌ها افشا شد.

 

چندین آژانس فدرال ایالات متحده در ۲۴ مارس یک هشدار مشترک در مورد کمپین هک منتشر کردند که به مدیران انرژی هشدار داد تا اقداماتی را برای محافظت از سیستم های خود در برابر عوامل روسی انجام دهند.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل امریکادر بیانیه‌ای گفت: هکرهای تحت حمایت دولت روسیه یک تهدید جدی و دائمی برای زیرساخت‌های حیاتی هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان هستند. اگرچه اتهامات جنایی افشا شده امروز منعکس کننده فعالیت های گذشته است، اما این اتهامات نیاز مبرم و مستمر کسب و کارهای آمریکایی را به تقویت دفاعیات خود و حفظ هوشیاری کاملاً روشن می کنند.

 

هکرها با موفقیت شبکه تجاری، اگرچه نه سیستم های کنترلی، شرکت عملیات هسته ای Wolf Creek در برلینگتون، کانزاس، که یک نیروگاه هسته ای را اداره می کند، به خطر انداختند.

وزارت خارجه بریتانیا گفت: هکرهای FSB همچنین شرکت های انرژی بریتانیا را هدف قرار داد ه و داده های بخش هوانوردی ایالات متحده و دیگر اهداف کلیدی ایالات متحده را به سرقت برده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});