• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2

کمبود نیکل بحران جدید جهان

  • کد خبر : 56032
  • 06 فروردین 1401 - 19:00
کمبود نیکل بحران جدید جهان
یاز اکو_افزایش قیمت مشاهده شده در بسیاری از محصولات در نتیجه تحریم هایی که با حملات روسیه به اوکراین آغاز شد، بر نیکل به عنوان ماده حیاتی برای صنعت نیز تأثیر گذاشت. 

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر بحران نیکل می تواند بر صنعت خودروسازی جهان که تحت تأثیر بحران تراشه‌ها در طول اپیدمی بود، اثر منفی مضاعفی داشته باشد‌.

تلفن‌های همراه، شیر آب، باتری‌ها، ظروف آشپزخانه، استنت‌های مورد استفاده در درمان بیماری‌های قلبی عروقی و بسیاری دیگر از موارد که هر کدام مربوط به حوزه‌ای متفاوت هستند، یک ویژگی مشترک دارند و آن استفاده از  نیکل در تولید آنها است.
موسی اوفوک اوزدوغان، مشاور سرمایه گذاری در بازارهای خارجی، با اشاره به افزایش بیش از صد درصدی قیمت نیکل در ۸ مارس پس از تحریم ها و توقف معاملات نیکل در بورس فلزات لندن، گفت: با ۲۰ هزار دلار شروع کردیم و قبل از لغو معاملات شاهد قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بودیم.
این افزایش بی سابقه قیمت نیکل در بورس فلزات لندن، فضایی از عدم اطمینان را در تولیدکننده ایجاد کرد و تداوم این وضعیت، ناآرامی را افزایش داد.
وی گفت:روسیه سهم و جایگاه مهمی در تامین نیکل و بازار جهانی نیکل دارد.

موسی اوفوک اوزدوغان گفت: روسیه سهم قابل توجه ۱۰ درصدی در تولید نیکل دارد که این کشور را در واقع پیشرو در تولید نیکل می کند.

وی افزود:با اعمال تحریم های گسترده علیه روسیه، افزایش بی سابقه قیمت نیکل را شاهد بودیم و همین امر موجب افزایش نگرانی ها در تامین نیکل بوده است.

وی خاطر نشان کرد:نیکل در بسیاری از محصولات کاربردی زندگی ما مانند حمل و نقل، حمل و نقل هوایی، دریانوردی و بخش های ساختمانی، تجهیزات پزشکی و سکه سازی استفاده می شود. نیکل به دلیل مقاومت در برابر دماهای بسیار پایین و بسیار بالا در ساخت قطعات موتور نیز ارجحیت دارد.

آیا نیکل بحران جدید صنعت خودرو است؟
ممکن است بخش خودرو بیش از همه تحت تأثیر کمبود عرضه نیکل قرار گیرد و همین امر بر قیمت بسیاری از محصولات تأثیر گذارد، زیرا نیکل در باتری ها و قطعات مختلف خودروهای برقی نیز استفاده می شود.

 اوزدوغان با توجه به اهمیت این موضوع گفت: ممکن است مشکلاتی در تولید خودروهای الکتریکی بوجود آید و تولید شرکت های اروپایی در خودروهای برقی را عقب بیاندازد.

و ایت در حالی است که ممکن است امکان برجسته شدن شرکت های چینی وجود داشته باشد زیرا دسترسی آنها به بازار روسیه ادامه دارد.”

اوزدوغان اظهار داشت : این وضعیت ممکن است پس از مدتی به حالت عادی بازگردد چراکه به نظر نمی رسد مدت زیادی دوام بیاورد. می توان انتظار داشت که پس از ورود مجدد اندونزی به بازار، شوک عرضه به حالت عادی بازگردد.”

وی تصریح کرد:صنعت خودرو که مدتی است با بحران تراشه و مشکلات مختلف عرضه دست و پنجه نرم می کند، مشکلات نیکل می تواند به معنای یک بحران جدید باشد. اگر نیکل که در تولید خودروهای برقی از اهمیت حیاتی برخوردار است نیز وارد این بحران شود، ممکن است مشکلات جدی در خط تولید خودرو در جهان ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});