• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد،

ظرفیت بالای معادن برای جایگزینی صنعت نفت و کاهش وابستگی کشور به آن

  • کد خبر : 56094
  • 07 فروردین 1401 - 15:30
ظرفیت بالای معادن برای جایگزینی صنعت نفت و کاهش وابستگی کشور به آن
یاز اکو - صبح امروز دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملّی صنایع مس ایران به همراه دکتر دهقانی نماینده ورزقان و خاروانا و سرکار خانم دکتر پاشایی نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان، با ایشان دیدار نمودند.

به‌گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ آیت الله دکتر آل هاشم در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و تبریک انتصاب مدیرعامل شرکت ملّی صنایع مس ایران و آرزوی شکوفایی شرکت مس در سطح کشور در زمان مدیریت ایشان گفت: مجتمع مس سونگون یک فرصت طلایی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، کارآفرینی، سیاسی و … برای آذربایجان شرقی است لیکن این فرصت با خام فروشی و عدم تولید محصولات نانو و نهایی همچون کاتد و … آنچنان چه باید، مورد استفاده قرار نگرفته است و امیدواریم در سایه تلاش و پیگیری تمامی مسئولین کشوری و استانی پروزه کارخانجات طرح تولید کاتد در استان عملیاتی گردیده و تولید ثروت و ارزش واقعی گردد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت انتقال حساب های بانکی و گردش مالی پیمانکاران مجتمع مس سونگون، آن را فرصتی برای حمایت از کارآفرینان و اشتغال زایی دانسته و آن را یکی از عوامل پیشران در توسعه منطقه عنوان نمود.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص کاهش وابستگی نفتی کشور گفت: امروز باید یقین بدانیم تا در کشور وابستگی به نفت هست پیشرفت کامل محقق نخواهد شد و این درحالی است که حوزه معادن با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های اساسی میهن عزیزمان، می تواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد و باید در این حوزه به صورت جدی و تخصصی ورود شود.

امام جمعه شهر تبریز ضمن تشکر از زحمات دکتر سعدمحمدی طی این چند سال، برای ایشان آرزوی توفیق و منشأ خیر و برکت بودن در مسئولیت جدید نمود.

دکتر آل هاشم در خاتمه سخنانشان ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری های مهندس رضوی مدیر مجتمع مس سونگون از طرح های توسعه خاطر نشان کرد که همچون قبل، تمامی مسئولین استانی، نمایندگان و … پیگیر طرح های توسعه این مجتمع خواهیم بود چرا که اهمیت بالایی برای توسعه استان از لحاظ مختلف دارا می باشد.

در این دیدار معاونان شرکت ملّی مس ایران و مدیر مجتمع مس سونگون نیز مدیرعامل شرکت ملّی صنایع مس ایران را همراهی می کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});