• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
امام جمعه تبریز:

دولت برخوردی جدی با گران‌فروشی‌ها و نابسامانی‌های بازار داشته باشد

  • کد خبر : 58371
  • 26 فروردین 1401 - 20:00
دولت برخوردی جدی با گران‌فروشی‌ها و نابسامانی‌های بازار داشته باشد
یاز اکو -امام جمعه تبریز گفت: از دولت و رئیس جمهوری می‌خواهیم برخوردی جدی با گران‌فروشی ها و نابسامانی‌های بازار داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت گرانی کالاهای مختلف در بازار اظهار کرد: دولت و مسئولین باید طوری برنامه‌ریزی کنند که فقیرها فقیرتر نشوند؛ چرا باید قیمت خودرو در طول یک هفته ۴۰ میلیون تومان گران شود؟ اگر فردی بیمار شد به‌دشواری می‌تواند داروهای بیماری خود را پیدا کند چراکه در هفته گذشته قیمت دارو نیز بسیار افزایش یافته است. چه کسی پاسخگوی این مشکلات است؟

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری قاطعانه گفته‌ است که با این موضوعات برخورد می‌شود و به‌نظر می‌رسد دستانی در پشت‌پرده برای تضعیف دولت مردمی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دست‌به‌کار شده‌اند و مردم تبریز و آذربایجان از دولت و ریاست‌جمهوری می‌خواهند برای برخورد با گران‌فروشی‌ها و نابسامانی‌های بازار اقداماتی جدی انجام دهد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است 

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دشمنان در ابتدای انقلاب قصد تضعیف ارتش را داشتند و عده‌ای حتی شعار انحلال ارتش را سردادند اما امام‌خمینی(ره) فرمودند ارتش با تمام نیروهای خود به خیابان‌ها بیاید و مردم نیز از ارتش حمایت کنند.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در طول دوران انقلاب و حتی قبل‌از انقلاب خدماتی فراموش‌نشدنی انجام داده‌ است که هرگز از ذهن مردم بیرون نمی‌رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی نیز در کنار سپاه، بسیج و جهاد سازندگی حضور داشته و دشمن را از کشور بیرون کرد و در اولین روز جنگ در مهر ماه سال ۱۳۵۹ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب بغداد حمله کرد و نیروی دریایی ارتش نیز کاری کرد که نیروی دریایی عراق هرگز نتواند سامان‌دهی خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است، گفت: اکنون ارتش به‌جایی رسیده‌است که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان ارتش حزب‌اللهی و کلمه طیبه نام می‌برند و اکنون در راس ارتش افرادی فداکار، ولایت‌مدار، حزب‌اللهی و خدمت‌گزاران صدیق نظام حضور دارند.

مراقب باشیم در اجرای اصل ۴۴ در دام شیاطین گرفتار نشویم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز در تشریح راه‌های مبارزه با فساد و مخصوصاً فساد اقتصادی با تاکید بر ضرورت مقابله با سوءاستفاده از سیاست‌های اصل ۴۴ خاطرنشان کرد: اجرای اصل ۴۴ لازم و ضروری است اما باید مراقب باشیم که در اجرای این اصل به دام شیاطین نیفتیم؛ چراکه افرادی قانون شکن هستند که از قانون و از مسئولین سوءاستفاده کرده و کارخانجات را خریده و به بهانه‌های گوناگون کارخانه را زمین‌گیر و کارگران را بیکار می‌کنند؛ لذا باید دقت کنیم کارخانه‌ها را به افرادی که اهل هستند، واگذار کنیم.

چهارشنبه‌های علوی برگزار شود

وی همچنین با اشاره به نام‌گذاری روز نوزدهم رمضان به‌روز نهج‌البلاغه تاکید کرد: همان‌طور که دوشنبه‌های تفسیری و سه‌شنبه‌های مهدوی شکل‌گرفته است باید چهارشنبه‌های علوی را نیز با برگزاری جلسات تفسیر نهج‌البلاغه شکل دهیم چراکه اگر می‌خواهیم انقلاب با قدرت به کار خود ادامه دهد باید نهج‌البلاغه را به‌عنوان نموداری از اسلام مقابل خود قرار دهیم و ضروری است در مساجد حداقل یک جلسه در هفته جلسات تفسیر نهج‌البلاغه برگزار شود.

محورهای بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با سران نظام

امام‌ جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار رمضانی رهبر معظم انقلاب با مسئولین کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار که بعد از وقفه‌ای دوساله و با حضور تعداد محدودی از مسئولین برگزار شد، در بیاناتی ۱.۵ ساعته توصیه‌های کاربردی، معرفتی، اخلاقی و مدیریتی در ابعاد مختلف سیاست داخلی، سیاست خارجی، موضوعات اقتصادی و فرهنگی بیان کردند.

وی افزود: «تأکید بر طلب مغفرت الهی و استغفار»، «برشماری اثرات استغفار»، «عدم معطلی برنامه‌ریزی کشور و وابسته بودن به مذاکرات هسته‌ای» ، «توصیه‌ی نصیحت‌گونه به حکّام سعودی درخصوص پایان دادن به جنگی که در آن پیروز نخواهند شد» ، «تاکید بر زنده بودن مسئله فلسطین برخلاف تلاش‌های آمریکایی و صهیونیستی در راستای فراموش کردن این‌موضوع»، «توصیه به مسئولین در خصوص غنیمت شمردن فرصت خدمت‌گزاری» و همچنین تاکید بر «مشخص بودن وظایف مجلس و دولت و این‌که هر کدام از این دو قوه وظایف خاص خود را دارند و مجلس وظیفه‌اش قانون‌گذاری و نظارت بر دولت و دولت نیز وظایف اجرایی و انتصاب افراد و مدیران را دارد»، از جمله محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود.

به‌جای ایراد گرفتن از وضع ظاهری جوانان، از آن‌ها حمایت و مراقبت کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم همچنین با انتقاد از کسانی که ایرادات بی‌جا و سختگیرانه‌ای نسبت به جوانان و نوجوانان می‌گیرند، گفت: کسانی که معتقد هستند جوانان از دست رفته‌اند و دیگر نمی‌توان جوانانی مانند جوانان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی پیدا کرد، بهتر است نگاهی به صفوف نمازجمعه و همچنین حضور جوانان و نوجوانان در شب‌های قدر بیندازند.

وی ادامه داد: ما باید از جوانان و نوجوانان حمایت و مراقبت کنیم و به‌جای ایراد گرفتن به وضع ظاهری آن‌ها در فکر حفظ آنان و مراقبت از آنان باشیم؛ چرا عده‌ای می‌خواهند به‌خاطر وضع ظاهری جوانان طوری با آنان رفتار کنند که گویی کفر کرده‌اند؟ همه‌ی این جوانان افتخار کشور ما هستند و باید از آن‌ها مواظبت و آن‌ها را حفظ کنیم.

رژیم غاصب صهیونیستی در سخت‌ترین شرایط خود قرار دارد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به موضوعات بین‌المللی و تحولات منطقه نیز گفت: اکنون رژیم غاصب صهیونیستی در سخت‌ترین شرایط خود قرار دارد و در طول چند هفته‌ی اخیر عملیات‌های مشابهی از سوی مقاومت فلسطین انجام‌شده و اکنون این رژیم در شرایطی قرار دارد که با فرار گسترده صهیونیست‌ها که از کشورهای مختلف به فلسطین آمده بودند، مواجه خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در خاتمه در ارتباط با تحولات یمن نیز تاکید کرد: رسانه‌ها از کناره‌گیری منصور هادی از قدرت خبر داده و گفته‌اند که او در بیانیه‌ای اعلام کرده است که اختیارات خود را به شورای ریاست جمهوری یمن تفویض کرده‌است که این شورا مسئولیت مذاکرات با انصارالله یمن را برعهده بگیرد؛ اما حکام سعودی و دولت آمریکا بدانند که خواب تجزیه‌ی کشور یمن خوابی آشفته خواهد بود و هرگز محقق نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});