• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری هوندا در خودرو های برقی

  • کد خبر : 58421
  • 27 فروردین 1401 - 11:45
سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری هوندا در خودرو های برقی
یازاکو_هوندا قصد دارد 40 میلیارد دلار روی خودروهای برقی سرمایه  گذاری کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت خودروساز ژاپنی هوندا  اعلام کرد: در دهه آینده نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار در فناوری خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری خواهد کرد زیرا در تلاش است تا تمام فروش خود را از خودروهای سوخت سنتی دور کند.

غول های خودروسازی جهان به طور فزاینده ای خودروهای الکتریکی و هیبریدی را در اولویت قرار داده اند و با افزایش نگرانی ها در مورد تغییرات آب و هوایی، تقاضا برای مدل های کم آلاینده بیشتر شده است.

هوندا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۳۰ مدل EV را با حجم تولید سالانه بیش از دو میلیون دستگاه روانه بازار کند.

این شرکت خبر داد:حدود پنج تریلیون ین (۳۹٫۹ میلیارد دلار) را طی ۱۰ سال آینده “در حوزه برق رسانی و فناوری های نرم افزاری این بخش اختصاص خواهد داد.

هوندا و شرکت فناوری ژاپنی سونی ماه گذشته اعلام کردند، شرکت جدیدی را برای توسعه و فروش خودروهای الکتریکی راه‌اندازی می‌کنند و انتظار می‌رود فروش اولین مدل الکتریکی آنها در سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

در حال حاضر، حدود ۱۰ درصد از فروش خودروهای اروپایی به خودروهای برقی اختصاص دارد و این رقم در ایالات متحده تنها دو درصد است.

اما تقاضا در این حوزه در حال رشد است و دیگر خودروسازان بزرگ از جمله رقبای ژاپنی هوندا در حال سرمایه گذاری پول و منابع بر خودروهای الکتریکی هستند.

در اوایل سال جاری، گروه خودروسازی نیسان، رنو و میتسوبیشی موتورز با اعلام سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری در این بخش، قول ارائه ۳۵ مدل الکتریکی جدید تا سال ۲۰۳۰ را دادند.

تویوتا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان، اخیراً هدف فروش خودروهای الکتریکی ۲۰۳۰ خود را ۷۵ درصد افزایش داده است و قصد دارد از آن زمان به بعد سالانه ۳٫۵ میلیون خودروی برقی بفروشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});