• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

آیا ورودی غرب تبریز رونق خواهد یافت؟

  • کد خبر : 58497
  • 27 فروردین 1401 - 19:30
آیا ورودی غرب تبریز رونق خواهد یافت؟
یاز اکو - شهرداری منطقه شش تبریز به دلیل مدیریت شهری محلات تاریخی قراملک و شام قازان(شنب غازان) و همچنین قرار گرفتن تاسیسات فرودگاه، راه‌آهن و جاده‌ی ورودی غرب تبریز در محدوده‌ی این شهرداری که در حقیقت دروازه‌ی ورود اروپا، ترکیه و... به شهر تبریز می‌باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، بنده خدایی تعریف می‌کرد برای اولین بار که از تهران با ماشینِ سواری خود به تبریز می‌‌آمدم، با دیدن ورودی شرق تبریز و محلات ولیعصر و شاه گؤلی از حجم توسعه‌یافتگی شهر تعجب کردم. اما برای دومین بار که با هواپیما به تبریز آمدم و قرار بود به شهر جلفا بروم با تبریزی متفاوت روبرو شدم که هیچ شباهتی به کلانشهر و حتی مرکز استان نداشت.
واقعیتی تلخ از عدم توسعه‌ی غرب تبریز با توصیفات ذکر شده و منطقه‌ی ارتباطی تبریز با منطقه‌ی آزاد ارس که اصولا باید ویترین صنعتی، تجاری و گردشگری باشد، امروزه تلی از خاک و آهن قراضه است.
گفته می‌شود که در ما‌ه‌های اخیر و بعد از تصدی کرسی شهرداری توسط احمد انیسه توافقات مهمی با بخش خصوصی جهت ایجاد ده‌ها هزار متر مجتمع‌ تجاری و خدماتی در ورودی شهر شده است که علاوه بر اینکه می‌تواند رخت رخوت را از تن این منطقه برکند، باعث حذف تمرکز و ترافیک از مرکز شهر شود و هم نشاط را به مناطق کم برخوردار تبریز ارمغان دهد. البته این آغازی بر تداوم عملیات‌های عمران و آبادانی با کمک بخش خصوصی خواهد بود که ادامه‌ی این ساخت و سازها برای بخش خصوصی با توجه به آغاز این عملیات‌ها جذابیت بیشتری برای بخش خصوصی خواهد داشت ولی این امر بدون همکاری شهرداری میسر نخواهد بود.
انیسه شهردار منطقه همانگونه که با مردمداری توانسته این مسیر را آغاز کند، با حمایت شهردار تبریز و سایر ارگانها می‌تواند موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد.
از دیگر دستاوردهای شهرداری منطقه شش سر و سامان دادن به وضعیت آسفالت‌ریزی ورودی شهر تا نصف راه و همچنین آغاز پروژه‌های کلیدی مقاوم‌سازی پل آجی چای و پروژه‌ی رسوب‌گیر ایلی‌سو است که تبریز را از مشکل گل و لای دائمی که منطقه را درگیر می‌کند، نجات خواهد داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با توجه به عقب ماندگی های غرب تبریز از دوره های قبل وانباشت کارهای قبلی چون مدیری مدبر سکان منطقه رو بدست گرفته مطمئنا مهندس انیسه در کوتاه ترین زمان ممکن غرب تبریز رو متحول خواهد کرد

  2. پیشنهاد میشود نسبت به تعریض پل آجی چای درورودی میدان آذربایجان اقدام فوری نمایند .که کل کارهای انجام گرفته در آن میدان بی ثمر شده است .

  3. تا زمانیکه موقوفات قائم مقام فراهانی بر املاک ورودی غرب تبریز از صوفیان تا سراهی فرودگاه سایه انداخته هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست در املاک موقوفه سرمایه گذاری کند و بیشتر املاک ورودی غرب تبریز با جمع آوران ضایعات پر میشود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});