• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

نرخ بیکاری در اردبیل ۱۴ درصد است/ اردبیل در رتبه‌بندی نرخ بیکاری پنجمین استان کشور است

  • کد خبر : 58804
  • 29 فروردین 1401 - 12:30
نرخ بیکاری در اردبیل ۱۴ درصد است/ اردبیل در رتبه‌بندی نرخ بیکاری پنجمین استان کشور است
یاز اکو - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: نرخ بیکاری در زمستان سال ۱۴۰۰ در استان اردبیل ۱۴ درصد اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، فریبرز دهقان اظهار کرد: نرخ بیکاری در کشور در همین مدت ۹.۴ درصد بوده که زمستان سال گذشته نرخ بیکاری در استان اردبیل به بالاتر از ۱۴ درصد رسید.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در رتبه‌بندی نرخ بیکاری پنجمین استان کشور است و بعد از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و لرستان بالاترین نرخ بیکاری را دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین سرشماری کشور، در سال ۹۵ نرخ بیکاری در استان اردبیل ۱۵.۷ درصد بوده که هم اکنون به ۱۴ درصد رسیده است.

دهقان افزود: امیدواریم مسئولان کشوری با در نظر گرفتن نرخ بالای بیکاری در این استان اعتبارات ویژه‌ای را در مسیر توسعه استان اردبیل در نظر بگیرند تا نرخ بیکاری این استان به متوسط کشوری برسد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری و توجه به شعار سال با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال بیشتر باشد تا با تحقق این اهداف نرخ بیکاری در استان اردبیل کاهش یافته و میزان تولید و اشتغال مولد ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58804

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});