• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

۱۱ هزار تن بذر اصلاح شده و کود بذرمال در آذربایجان شرقی در حال توزیع است

  • کد خبر : 84177
  • 13 آبان 1401 - 12:30
۱۱ هزار تن بذر اصلاح شده و کود بذرمال در آذربایجان شرقی در حال توزیع است
یاز اکو - رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها، ۱۱ هزار تن بذر اصلاح شده و کود بذرمال برای کشت در دیمزارها به شهرستان های استان ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر فتحی در وبینار جهش تولید در دیمزارها، با بیان اینکه این استان در خصوص بذر جو با مشکلات جدی مواجه است، افزود: از این میزان، تاکنون ۶ هزار و ۳۵۴ تن بذر گندم و ۲۰۰ تن بذر جو توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت در طرح جهش تولید در دیمزارها در گونه های مختلف ۵۰۰ هزار هکتار است، اظهار داشت: از این میزان تا کنون ۲۰۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت رفته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در قالب این طرح ۱۴۶ کشاورز برای دریافت تسهیلات جهت خرید ادوات دنباله بند به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانک ملی معرفی شده اند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

فتحی، ادامه داد: با ۷۰ نفر از کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی استان نیز برای همکاری در اجرای این طرح قرارداد امضا شده است و این کارشناسان به مدت یک هفته آموزش های لازم را سپری کرده اند.

وی یادآوری کرد: در قالب اجرای این طرح انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تامین و به شهرستان های استان ارسال شده و با ۴۸ دستگاه خودرو استیجاری قرارداد امضا شده است.

عدم دسترسی به بذر جو و عدم افزایش سطح مشمول بیمه

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، عدم دسترسی به بذر جو و عدم افزایش قابل توجه سطح مشمول بیمه را از مشکلات اجرای طرح در این استان اعلام کرد و گفت: یکی از کارکردهای این طرح افزایش سطح پوشش بیمه و گسترش فرهنگ آن بود که در این خصوص به علت عملکردی که صندوق بیمه داشته، توفیقی کسب نشده است.

فتحی، عدم پرداخت غرامت های سال گذشته توسط صندوق بیمه را از دلایل عدم استقبال کشاورزان از بیمه دانست و افزود: با وجود اینکه حدود ۲۰۰ هزار هکتار سطح زیرکشت در این استان وجود دارد تنها ۹۵ هکتار تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد، با توجه به درخواست کشاورزان، سقف تسهیلات پرداختی برای خرید ادوات دنباله بند افزایش یابد تا امکان خرید این نوع ادوات برای کشاورزان مهیا شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});