• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

۱۲ روستای آذربایجان شرقی در سال جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

  • کد خبر : 59006
  • 30 فروردین 1401 - 13:45
۱۲ روستای آذربایجان شرقی در سال جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
یاز اکو - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه این اداره کل در راستای بهره مندی تمام روستاهای استان از شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت، گفت: امسال ۱۲ روستای دیگر این استان با جمعیت ۲هزار و ۲۹۰ روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد فرزاد اظهار کرد: این روستاها شامل روستاهای یوزبند، یوزبنده، کسانق، دایلار شهرستان اهر، قشلاق شهرستان جلفا، الماس شهرستان شبستر، وانق سفلی شهرستان سراب، زاویه ، جهندیز، خلیفه لو شهرستان میانه، جغناب سفلی و قشلاق کلیبر می باشد با ۷۶۴ خانوار تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات درآمدند.

وی افزود: ۱۱ روستا از طریق اپراتور ارتباطی ایرانسل و یک روستا نیز از طریق اپراتور همراه اول به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

فرزاد همچنین با بیان اینکه با توجه به جایگاه روستاها در توسعه و خودکفایی کشور، باید به آن ها نگاه خاص و ویژه شود، وجود ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها را از مهم ترین نیازها برای توسعه خدمات جدید در روستاها دانست.

وی افزود: هدف از ایجاد ارتباطات همراه و اینترنت روستایی فراهم کردن امکان ایجاد دولت الکترونیک و خدمات بیشتر در روستاها می باشد و بهبود امکانات رفاهی در روستاها و ایجاد مشاغل آن‌لاین در روستاها برای بهره مندی در تمام زمینه های زندگی و در ادامه آن ایجاد مهاجرت معکوس در روستاها نیز از دیگر اثرات مثبت وجود ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها محسوب می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی اعلام کرد: اکنون ۲۹۰هزار و ۸۷۷ خانوار با جمعیت ۹۵۳هزار و ۹۴۹ نفر در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زیر پوشش شبکه های ارتباطی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});