• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

تغییر کاربری معادن زغال سنگ ترکیه/ تامین انرژی ۷ میلیون خانه با انرژی جدید!

  • کد خبر : 59035
  • 30 فروردین 1401 - 18:00
تغییر کاربری معادن زغال سنگ ترکیه/ تامین انرژی ۷ میلیون خانه با انرژی جدید!
یاز اکو - تبدیل معادن روباز زغال سنگ ترکیه به مزارع خورشیدی منجر به افزایش ۱۷۰ درصدی ظرفیت تولید انرژی خورشیدی این کشور و گذر به اقتصاد سبز می‌شود.

به‌ گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، در حالی که کشورهای سراسر اروپا به دنبال راه‌هایی برای افزایش سریع ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی هستند، ترکیه به دنبال تبدیل معادن زغال سنگ خود به مزارع خورشیدی است.

اگر معادن ترکیه به مزارع خورشیدی تبدیل شوند، سایت‌های جدید بهبود یافته می‌توانند نقش کلیدی در انتقال این کشور به انرژی سبز داشته باشند.

آن طور که یورونیوز گزارش داده، تقریبا نیمی از معادن زغال سنگ ترکیه برای تبدیل به مزارع خورشیدی مناسب هستند. انرژی تولید شده از این مزارع خورشیدی، ظرفیت خورشیدی این کشور را تا ۱۷۰ درصد افزایش می‌دهد و مهمتر از همه، برق کافی برای تامین برق ۶٫۹ میلیون خانه تولید می‌کند.

تحقیقات کمپین اروپا فراتر از زغال سنگ نشان می‌دهد که معادن زغال‌سنگ روباز در ترکیه آسیب‌های زیادی به کیفیت آب و هوا و سلامت انسان وارد کرده‌اند. در حال حاضر، یک چهارم کل انتشار گازهای گلخانه‌ای ترکیه از زغال سنگ ناشی می‌شود.

زغال سنگ به عنوان کثیف‌ترین سوخت فسیلی در نظر گرفته می‌شود. این سوخت عامل بیش از ۰٫۳ درجه از ۱ درجه سانتیگراد افزایش میانگین دمای جهانی است. این موضوع باعث می‌شود که این سوخت به عنوان بزرگترین منبع افزایش دمای جهانی در نظر گرفته شود.

دویگو کوتلوای، عضو کمپین اروپا بدون زغال سنگ، گفت: «در این برهه از تاریخ، معادن تولیدی زغال سنگی که به اقلیم و جوامع ما آسیب وارد کرده است، می‌توانند نقشی حیاتی در کربن‌زدایی سیستم‌های انرژی ما و مقابله با بحران آب‌ و هوایی داشته باشند.

ترکیه اخیراً با تصویب توافقنامه پاریس و تعیین هدف انتشار خالص صفر، جاه طلبی‌های آب و هوایی خود را افزایش داده است. کوتلوای می‌افزاید، این مطالعه تایید می‌کند که کشورهای دارای معادن زغال سنگ روباز بزرگ باید به آنها به عنوان «دارایی‌های انتقال به انرژی تجدیدپذیر» نگاه کنند.

معادن زغال سنگ برای تبدیل به مزارع خورشیدی مناسبند؟

معادن زغال سنگ نسبت به زمین‌های بکر از نظر هزینه‌ای مزیت دارند و این موضوع به این دلیل است که آنها با بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از تاسیسات خورشیدی مجهز هستند.

تبدیل سایت‌های زغال‌سنگ باز به میزان قابل توجهی هزینه‌های در حال افزایش انرژی را کاهش می‌دهد. اونور آکگول از کمپین صلح سبز مدیترانه می‌افزاید: «ما همچنین به جلوگیری از تأثیرات احتمالی بحران آب ‌و هوایی مانند آتش‌سوزی‌ها و سیل‌ها در آینده کمک می‌کنیم».

تبدیل این معادن زغال سنگ می‌تواند ۱۹ میلیارد کیلووات ساعت برق بدون فسیل تولید کند. این میزان معادل یک سوم برق تولیدی ترکیه از زغال سخت و زغال سنگ وارداتی در سال ۲۰۲۱ است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});