• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی گازرسانی می‌شوند

  • کد خبر : 60711
  • 12 اردیبهشت 1401 - 13:00
امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی گازرسانی می‌شوند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان امسال نهایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علیرضا شیخی اظهار کرد: امسال برای بخش عمرانی شرکت گاز استان بودجه بسیار خوبی تصویب شده که بر همین اساس بنا داریم تمامی روستاهای بالای بیست خانوار فاقد گاز را زیر پوشش قراردادی ببرده و حداقل اجرای پروژه‌های گازرسانی به آنها را کلید بزنیم.

وی با اعلام اینکه متاسفانه آذربایجان‌غربی از دهه هشتاد تا اواسط دهه نود از یک عقب ماندگی تاریخی در بحث گازرسانی رنج می‌برد، افزود: خوشبختانه با تشدید گازرسانی به روستاها از سال ۹۵، توانستیم به میانگین کشوری نزدیک شویم و با توجه به روند کنونی، پیش بینی می‌کنیم امسال از میانگین کشوری نیز عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان با تاکید بر اینکه همکاران من در این شرکت بی‌وقفه بحث گازرسانی به روستاها را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم طی سال‌جاری گاز ۴۰۰ روستا را روشن کنیم که در این صورت از میانگین کشوری روستاهای برخوردار از گاز عبور خواهیم کرد.

شیخی با اشاره به شرایط جغرافیایی آذربایجان‌غربی، گفت: از یک طرف طولانی بودن فصل سرما، بازه زمانی امور عمرانی گازرسانی را کاهش داده و از سوی دیگر کوهستانی بودن استان، صعب‌العبور بودن اغلب روستاهای فاقد گاز و نیز برخی مشکلات معارضین باعث شده گاها از سرعت اجرای پروژه‌ها کاسته شود؛ با این حال می‌کوشیم گاز ۴۰۰ روستا را در سال‌جاری روشن کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر گلایه‌ی مشترکین از افزایش گازبهای ماهانه، اظهار کرد: از پاییز سال گذشته طرح تعرفه‌های پله‌ای با هدف کنترل مصرف به مرحله‌ی اجرا درآمده که براساس آن برای مناطق سردسیر از جمله استان ما از ۱۵ آبان تا ۱۵ فروردین، برای هر مشترک ماهانه مصرف ۳۰۰ مترمکعب گاز در نظر گرفته شده و اگر بیشتر از آن باشد وارد پله‌های بعدی نرخ گازبهاء می‌ شود و محاسبه‌ها مطابق آنها در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه اگر دربازه زمانی مورد اشاره مصرف ماهانه زیر ۳۰۰ مترمکعب باشد، گازبهای مشترکین تقریبا رایگان خواهد بود، افزود: اینکه بعضا مشترکین پرمصرف انتظار داشته باشند برای قبوض گازبهای آنان تخفیف‌های اعمال شود، امکان‌پذیر نیست چراکه حق بیت‌المال است و هیچ کسی اجازه چنین اعمال تخفیفی را ندارد.

شیخی همچنین با تاکید بر اینکه سعی ما بر این است واحدهای تولیدی را بابت گازبهاء تحت فشار نگذاریم، ادامه داد: با این حال ما موظفیم براساس قانون گازبهای آنها را براساس ۱۰ درصد از نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که در بورس مشخص می‌شود، وصول کنیم که این هم بسته به نرخ تعیین شده، گازبهای واحدهای تولیدی می‌تواند مثبت یا منفی شود.

وی خاطرنشان کرد: تعیین گازبهای واحدهای تولیدی براساس نرخ تعیین شده‌ی خوراک پتروشیمی‌ها در بورس ما را نیز با مشکل مواجه کرده و براساس آن از مجلس شورای اسلامی درخواست شده نرخ مذکور به صورت ثابت تعیین گردد تا هم شرکت گاز و هم مصرف کنندگان با دردسر مواجه نشوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=60711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});