• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

جشنواره فرهنگی حیران در تقویم وزارت ارشاد ثبت می شود

  • کد خبر : 61008
  • 16 اردیبهشت 1401 - 8:30
جشنواره فرهنگی حیران در تقویم وزارت ارشاد ثبت می شود
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره حیران نگین ایران خبر داد و گفت: این جشنواره در تقویم برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رضا ثقتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه آستارا اظهار کرد: بندر آستارا از لحاظ داشتن چهره های علمی و هنری سرآمد استان گیلان است.
وی با بیان اینکه آستارا هنرمندان گنجینه های ارزشمندی هستند، افزود: هنرمندان آستارا همیشه پای کار نظام بوده و هستند و در مناسبت های ملی و مذهبی حضوری پررنگ دارند.
وی تصریح کرد: رشته های شعر و نمایش طنز آستارا در کشور سرآمد است و باید تقویت شود.
ثقتی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی عالی ترین شورا و پارلمان محلی است ، گفت: تمامی مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجراست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در شورای فرهنگ عمومی نهفته است و خیلی از شهرستان ها از این ظرفیت استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: هر چقدر شورای فرهنگ عمومی تقویت شود و اعضای آن مصوبات را جدی بگیرند به ثبات فرهنگ شهر کمک می کند.
وی ادامه داد: ابزار فرهنگ می تواند راه برون رفت از خیلی مشکلات باشد و باید به برنامه های فرهنگی توجه ویژه شود.
ثقتی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری حیران نگین ایران ، تصریح کرد: از تمامی ظرفیت ها برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره بهره گرفته شود و دستگاه های ذیربط مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه در آیین اختتامیه جشنواره حیران نگین ایران از چهره‌ های علمی دعوت شود، اضافه کرد: برای پوشش رسانه ای و خبری جشنواه از تمامی ظرفیت ها استفاده می کنیم.
ثقتی، تمرکز زدایی فرهنگی را در اولویت برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد و افزود: محور فعالیت های ما تنها مرکز استان نیست و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سایر شهرستان ها نیز در اولویت است.
وی با اشاره به اینکه مسجد محوری در اولویت برنامه های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است، اضافه کرد: ۹۵۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعال است و ارشاد اسلامی استان از این ظرفیت برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بهره می‌گیرد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس های رایگان هنری در مساجد، اضافه کرد: مساجد در اختیار محله باشد و پیوست اجتماعی داشته باشد.
وی ادامه داد: احیای انجمن های هنری ادارات ارشاد شهرستان ها در دستور کار قرار دارد و در سفر اخیر رئیس جمهوری تکمیل مجتمع هنری اداره ارشاد آستارا تصویب شد.
امام جمعه آستارا هم در این جلسه با تقدیر از همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان آستارا در برگزاری هر چه بهتر جشنواره فرهنگی حیران نگین ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره استانی اتحاد و همدلی در منطقه و مقابله با فعالیت های قوم گرایانه است.
حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش شعر، نقاشی و عکس برگزار می شود و اختتامیه آن روز ۲۹ اردیبهشت در دهکده گردشگری حیران با برنامه های جانبی نظیر نمایشگاه صنایع دستی و بازی های محلی برگزار خواهد شد.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان و همسایگی استان اردبیل و جمهوری آذربایجان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});