• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

افزایش سهم بازار خودروهای الکتریکی در اروپا

  • کد خبر : 61062
  • 16 اردیبهشت 1401 - 12:05
افزایش سهم بازار خودروهای الکتریکی در اروپا
یازاکو_فروش خودروهای برقی در اروپا در سه ماهه نخست سال جاری با 53.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 224 هزار و 145 دستگاه رسید.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر اتحادیه اروپا (EU) سهم خودروهای برقی از کل بازار اروپا در سه ماهه اول سال جاری به ۱۰ درصد رسید.
انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) آمار جدید فروش خودرو در کشورهای اتحادیه اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ را بر اساس انواع سوخت منتشر کرده است.
بر این اساس، ۳۶ درصد از خودروهای فروخته شده در کشورهای اتحادیه اروپا در مدت مذکور بنزینی، ۲۵٫۱ درصد هیبریدی، ۱۶٫۸ درصد گازوئیل، ۱۰ درصد تمام برقی (BEV)، ۸٫۹ درصد پلاگین هیبریدی (PHEV)، ۳ درصد سایر سوخت هاو ۰٫۲ درصد گاز طبیعی بوده است.
فروش خودروهای برقی نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۵۳٫۴ درصد افزایش به ۲۲۴ هزار و ۱۴۵ دستگاه،خودرو های هیبریدی با ۵٫۳ درصد افزایش به ۵۶۳ هزار و ۳۰ دستگاه و سایر خودروهای سوخت جایگزین با ۴۸٫۶ درصد افزایش به ۶۷ هزار و ۷۱۷ دستگاه رسیده است.
فروش خودرو با گاز طبیعی با ۵۶ درصد کاهش به ۶ هزار و ۲۸۹ دستگاه، فروش خودرو بنزینی با ۲۲٫۶ درصد کاهش به ۸۰۸ هزار و ۳۹ دستگاه، فروش گازوئیل با کاهش ۳۳٫۲ درصدی به ۳۷۸ هزار و ۹ دستگاه و فروش پلاگین هیبریدی با ۵٫۳ درصد کاهش به ۱۹۹ هزار دستگاه رسید.
بدین ترتیب در مدت مذکور سهم خودروهای برقی و هیبریدی مختلف از کل بازار به ۴۴ درصد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});