• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

بیش از ۱.۲ میلیون گردشگر از کلیبر بازدید کردند

  • کد خبر : 81643
  • 19 مهر 1401 - 13:45
بیش از ۱.۲ میلیون گردشگر از کلیبر بازدید کردند
یاز اکو - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کلیبر گفت: در نیمه اول سال‌جاری تعداد یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۲۶۱ نفر گردشگر از این شهرستان گردشگرپذیر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اباذر عباس پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: این تعداد گردشگر شامل بازدید کنندگان یک روزه و اقامت کنندگان می باشند که از یک تا چند روز در اماکن اقامتی و هتل های شهرستان به سر برده و از آثار باستانی، طبیعت بکر و ابنیه های تاریخی این منطقه بازدید کرده اند.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود و ثبت شده، به ترتیب ماه‌های خرداد و شهریور، تیر، اردیبهشت، فروردین و مرداد بیشترین تعداد گردشگر را در بازدید از دیدنی های شهرستان کلیبر به خود اختصاص داده اند، اما باید توجه داشت که در بقیه ایام سال نیز حضور گردشگران در منطقه وجود دارد.

عباس پور با اشاره به تغییرات مناسب در زیرساخت های گردشگری کلیبر، از وجود انواع اقامتگاه ها در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون تعداد سه باب هتل، ۲ واحد مُتل و مهمانپذیر، سه مورد خانه مسافر، ۱۲۳ واحد اقامتگاه سنتی بوم گردی، پنج کمپ گردشگری و سه اردوگاه گردشگری در کلیبر برای پذیرایی از گردشگران آماده ارایه خدمات است.

وی ادامه داد: علاوه بر واحدهای اقامتی فوق، تعداد یک واحد زائرسرا و صدها واحد خانه باغ و ویلا و نیز هشت مورد مجتمع خدماتی بین راهی مقصد مناسبی برای گردشگران در کلیبر می باشد.

عباس پور گفت: شهرستان کلیبر با دارا بودن ظرفیت‌های متعدد گردشگری، اعم از جنگل های ارسباران، قلعه های تاریخی- پل های تاریخی، کاروانسراها و سایر اماکن تاریخی، مناظر جنگلی بی‌نظیر، آب و هوای بسیار مطبوع و چشم اندازهای سرسبز دامنه کوه‌ها، بیش از ۱۰ آبشار دائمی و کوه‌های سحرانگیز و مجتمع های آب درمانی، بازارچه صنایع دستی محصولات باغی و سوغاتی، محلی بسیار فوق‌العاده برای علاقه مندان به تاریخ طبیعت و هنرهای صنایع دستی و گردشگری است.

فعالیتهای میراث فرهنگی کلیبر برای افزایش تعداد گردشگران

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کلبیر با اشاره به فعالیت های گسترده این مجموعه برای افزایش تعداد گردشگران، از عقد تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره و نیروی انتظامی شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کلیبر یکی از مقاصد اصلی برنامه‌های سفر گردشگران آذربایجان شرقی است، لذا در راستای تسهیل امور گردشگری و ارائه خدمات جامع به آنها این تفاهم‌نامه منعقد شد.

عباس پور ادامه داد: به دنبال انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری مشترک در موضوعات مختلف از جمله تشدید همکاری‌های مشترک در مقابله با هرگونه تخلفات در حوزه میراثی و گردشگری، تامین امنیت گردشگران، حفظ و حراست از آثار و ابنیه تاریخی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از دیگر موضوعات همکاری مشترک مابین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی شهرستان کلیبر همکاری در اجرای امور ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان است تا علاوه بر نظارت بر اعمال ضوابط لازم مطابق با شرایط کرونایی، در صورت لزوم در اعمال محدودیت‌ها نیز همکاری لازم اجرا شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});