• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

اعطای ۱۰۰ میلیون دلار معافیت گمرکی تولید در گمرکات آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 61199
  • 17 اردیبهشت 1401 - 12:00
اعطای ۱۰۰ میلیون دلار معافیت گمرکی تولید در گمرکات آذربایجان شرقی
یاز اکو - ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز اعلام کرد: سال گذشته واردات ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی از طریق مبادی گمرکی استان مشمول ۱۰۰ میلیون دلار معافیت گمرکی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، لیلی اورنگی روز شنبه اظهار کرد: با تکیه بر ظرفیت های بالای تجاری، بازرگانی و صنعتی در آذربایجان شرقی سال گذشته یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار کالا از استان صادر شد که قابلیت افزایش آن نیز وجود دارد.

وی همچنین ادامه داد: بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان و وجود ۴۰۰ اتحادیه صنفی با ۱۲۵ هزار صنف تولیدی توزیعی و خدماتی با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۰۰هزار نفر نقش عمده ای را در اقتصاد منطقه بازی می کند.

وی افزود: وجود نمایشگاه بین المللی و بزرگترین سایت نمایشگاهی کشور در تبریز از دیگر ظرفیت های بالای تبادلات تجاری است.

اختصاص سهم ۳۵ درصدی از صادرات فرش کشور به استان

اورنگی به وجود ۲۰۰ هزار قالیباف در آذربایجان شرقی و اختصاص سهم ۳۵ درصدی از صادرات فرش کشور به استان و ثبت تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف در جهان اشاره کرد و گفت: تابلو فرش سردرود با صادرات سالیانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار حرف اول را در تولید و صادرات غیرنفتی استان می زند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی تبریز به عنوان اولین اتاق تجارت در کشور همواره نقش به سزایی در مسیر جاده ابریشم داشته و اکنون با بیش از ۲۵۰۰ تاجر و بازرگان، سالانه حدود سه میلیارد دلار صادرات به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد.

اورنگی افزود: عمده بازارهای هدف صادراتی آذربایجان شرقی کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، بلغارستان، چین و ایتالیا است.

وی عمده کالاهای صادراتی آذربایجان شرقی را شامل، فرش و صنایع دستی، شیرینی و شکلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، فولاد و چدن، اشیا ساخته شده از مواد پلاستیکی، مواد معدنی و سنگ، انواع خشکبار، محصولات پتروشیمی، ماشین الات، وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات (تراکتور – قطعات صنعتی و خودروئی ) و چرم و کفش اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});