• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

۴۵۰۰ قطعه مورد نیاز صنعت مس در داخل کشور تولید می‌شود

  • کد خبر : 62746
  • 27 اردیبهشت 1401 - 15:00
۴۵۰۰ قطعه مورد نیاز صنعت مس در داخل کشور تولید می‌شود
یاز اکو - مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به ساخت چهار هزار و ۵۰۰ قطعه موردنیاز صنایع مس در داخل کشور، گفت: با بومی سازی این قطعات سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدصابر شاهنوش روز سه شنبه در بازدید از شرکت های دانش بنیان فعال در تولید قطعات صنعت مس در تبریز اظهار کرد: حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد استفاده در این صنعت شناسایی شده است که در سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ قطعه وارداتی را در داخل کشور تولید کردند.

وی با بیان اینکه یکی از قطعات مورد نیاز در صنعت مس پمپ های تصفیه آب است که فقط در انحصار امریکا بوده و به دلیل تحریم ها این قطعه مهم را به ما نمی دهند، گفت: در یکی از شرکت های دانش بنیان به همت جوانان متخصص این پمپ پنج میلیارد تومانی با ۲ میلیارد تومان ساخته می شود که کاملا قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است.

شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی در سال ۱۳۷۱ با ماموریت تدارکات شرکت های غیرفولادی همچون آلومینیوم و مس تاسیس شد.

این شرکت در حال حاضر متعلق به صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران بوده و کارگزار انحصاری ساخت، تامین و تدارکات قطعات، مواد و تجهیزات صنایع ملی مس ایران می باشد.

رسالت شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی، تامین و تدارکات صنایع بالاخص صنایع معدنی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});