• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

پیش‌بینی تداوم تولید، توزیع و نظارت هوشمند در مردمی‌سازی یارانه / یارانه از حلقه اول به حلقه آخر یعنی مصرف‌کننده نهایی انتقال پیدا کرد

  • کد خبر : 63439
  • 01 خرداد 1401 - 13:30
پیش‌بینی تداوم تولید، توزیع و نظارت هوشمند در مردمی‌سازی یارانه / یارانه از حلقه اول به حلقه آخر یعنی مصرف‌کننده نهایی انتقال پیدا کرد
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که تداوم تولید، توزیع و نظارت هوشمند در مردمی‌سازی یارانه پیش بینی شده است، اظهار کرد: یارانه ای که دولت برای تامین مواد اولیه کالاهای اساسی به تولیدکنندگان و واردکنندگان اختصاص می داد اکنون این یارانه از حلقه اول یعنی واردکنندگان به حلقه آخر و یا به عبارتی مصرف کننده نهایی انتقال پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صابر پرنیان با حضور در برنامه تلویزیونی مطالبه شبکه استانی سهند افزود: طرح مردمی سازی یارانه به نفع مردم است و مردم به زودی تاثیر این طرح را در سفره های خود خواهند دید.

وی گفت: در خصوص ۵ قلم کالای تخم مرغ، روغن، مرغ، ماکارونی و لبنیات که تحت تاثیر مردمی سازی یارانه قرار گرفته بود این اقلام هم اکنون در بازار وجود دارد و تقریبا در بازار فراوانی کالا داریم.

وی با بیان این که مردم تحت تاثیر فضای روانی نسبت به ماه های گذشته چند برابر بیشتر خرید کرده اند، تاکید کرد: توزیع مواد شوینده و محصولات بهداشتی نسبت به ماه گذشته ۳ برابر افزایش یافته است.

اهمیت حضور میدانی مسئولان ارشد برای نظارت در بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حضور میدانی مسئولان ارشد برای نظارت در بازار افزود: علاوه بر تداوم نظارت موضوع تولید، زنجیره تولید و توزیع به صورت هوشمند مدیریت می شود.

پرنیان با بیان این که به دقت چرخه تولید و توزیع کالاهای اساسی رصد می شود، ادامه داد: در حال حاضر به هیچ عنوان در هیچ کالایی کمبودی در استان وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر آذربایجان شرقی از لحاظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت رصد ورود و خروج کالاهای اساسی از طریق سامانه جامع تجارت اظهار کرد: ورود و خروج تمام مواد اولیه واحدهای تولیدی، تولیدات کارخانه ها، شرکت های پخش، انبارها و عمده فروش ها در سامانه باید ثبت شود.

پرنیان با بیان این که ۴۵۰ قلم کالا مشمول شفافیت است، گفت: عدم ثبت کالاها در سامانه جامع تجارت به منزله احتکار، قاچاق و عرضه کالای خارج از شبکه است.

وی همچنین افزود: با توجه به این که آذربایجان شرقی قطب تولید مواد غذایی به ویژه محصولات کیک، شیرینی و شکلات است روغن و آرد واحدهای صنعتی و صنفی به موقع تامین شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});