• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

وجود بیش از ۳۰۰۰ بیکار در اهر

  • کد خبر : 63465
  • 01 خرداد 1401 - 16:00
وجود بیش از ۳۰۰۰ بیکار در اهر
یاز اکو - فرماندار اهر ضمن تاکید بر مشکل بیکاری جوانان در این شهرستان، گفت: طبق آمار اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان تعداد ۳۲۵۰ نفربیکار هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، ابوالفضل غنی زاده در بازدید از مجتمع معدن مس انجرد اهر، گفت: بیکاری یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان و خانواده‌ها بوده و میزان بیکاری در این شهرستان حتی بیشتر از رقم اعلام شده است که نیاز دارد مسئولان استانی و شهرستانی در حل این معضل کارهای اساسی انجام دهند.

وی معادن را از ظرفیت‌های مهم اشتغال، توسعه، رونق اقتصادی و شکوفایی برشمرد و افزود: وجود معادن مختلف در منطقه علاوه بر درآمدزایی و رونق اقتصاد باعث اشتغال تعداد زیادی از جوانان و رفع بیکاری شده و اگر این معادن وجود نداشتند قطعا رقم بیکاری جوانان در این شهرستان بیشتر از رقم فعلی بود.

وی ضمن تاکید بر توسعه بیشتر معادن در راستای اشتغالزایی پایدار و درآمدزایی برای منطقه، گفت: باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و کاهش جمعیت بیکار شهرستان اهر و حتی منطقه صنایع تبدیلی و صنایع پایین دست معادن نیز ایجاد تا علاوه بر تولید نیازهای سایر صنایع و واحد های تولیدی زمینه اشتغال، رشد و توسعه روز افزون این شهرستان و منطقه ارسباران فراهم شود.

غنی زاده از برگزاری جشنواره ملی ورنی در مهرماه امسال خبر داد و افزود: هنر ورنی بافی از دیرباز در بطن جامعه عشایری و روستایی شهرستان اهر بوده و تاکنون حفظ شده است و امیدواریم با همکاری مسئولان ارشد استانی و شهرستانی با توسعه این هنر بومی بتوانیم زمینه اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر را فراهم آوریم تا با این هنر خانواده‌های عشایری، روستایی و شهری این شهرستان صاحب شغل و درآمد پایدار شوند.

وی گفت: برای معرفی و تجاری سازی به خصوص تجارت الکترونیکی ورنی این محصول منحصر به فرد شهرستان اهر و منطقه ارسباران نیازمند حمایت‌های همه جانبه مسئولان استانی و شهرستانی به خصوص معادن منطقه هستیم و در این خصوص از مسئولان شرکت مهر اصل نیز خواهشمندیم نسبت به تجاری سازی و فروش آن به کشور های خارج همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

وی هم‌چنین بر ضرورت احداث سریع هتل در این شهرستان تاکید کرد و گفت: از جمله دغدغه‌های مردم شهرستان اهر، نبود هتل برای میزبانی از مهمانان بوده و با توجه به این‌که پروانه ساخت این هتل برای ۸۴ ماه صادر شده است از مدیران شرکت مهراصل که بانی این کار خیر است، تقاضا داریم ساخت این پروژه را ظرف کمترین زمان ممکن آغاز و به اتمام برسانند.

شاخص اصلی توسعه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی است

فرماندار اهر، شاخص اصلی توسعه را جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی برشمرد و افزود: متاسفانه جاده‌های منتهی به معادن و روستاهای شهرستان اهر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و باید معادن با اقدامات اساسی برای رفع این مشکل نیز اقدامات اساسی انجام دهند.

وی پیشنهاد کرد: برای فرهنگ سازی، ایجاد شور و نشاط تحصیلی در بین دانش آموزان و دانشجویان در رشته وابسته به معادن به صورت دوره‌ای برنامه‌های بازدید با در نظر گرفتن ایمنی‌های لازم برای دانش آموزان و دانشجویان در معادن انجام گیرد تا علاوه بر معرفی معادن منطقه برای جوانان و تحصیل کردگان زمینه توسعه، ایجاد امید به زندگی نیز در این قشر از جامعه فراهم شود.

مدیرعامل گروه کارخانجات شرکت تولیدی مهر اصل نیز در این بازدید بر توسعه و پیشرفت جدی این شرکت در راستای عمل به تعهدات خود در دو حوزه تولیدی و معدنی تاکید کرد و گفت: به زودی شاهد رشد و توسعه فعالیت این شرکت در عرصه تولید و معدن خواهیم بود.

سیاوش مقیمی ضمن اشاره به اخذ مجوزها و صدور پروانه احداث هتل در شهرستان اهر نیز گفت: این شرکت با سرمایه اولیه ۱۵۰۰ میلیارد ریال آماده است با انتخاب پیمانکار واجد شرایط تا دوهفته آینده عملیات ساخت این هتل را آغاز کند و ظرف سه سال این پروژه را به صورت طبقاتی با کلیه تجهیزات لازم تحویل دهد.

حمایت مالی شرکت تولیدی مهر اصل در برگزاری جشنواره ورنی اهر

وی هم‌چنین از حمایت مالی و تبلیغات شرکت تولیدی مهر اصل در برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره ملی ورنی در شهرستان اهر نیز خبر داد و افزود: برای معرفی بیشتر محصول ورنی و صنایع دستی منطقه ارسباران و شهرستان اهر برای مسافران و مهمانان آمادگی داریم با ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در یکی از طبقات هتل زمینه توسعه و معرفی این محصول منحصر به فرد و سایر محصولات صنایع دستی را فراهم کنیم.

وی از واریز یک درصد سود معادن در راستای توسعه روستاها، حمایت مالی برای ایجاد پارک ویژه بانوان و مادران و کمک به نوسازی و مرمت جاده‌های روستایی منتهی به معدن مس انجرد و غیره در شهرستان اهر نیز خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});