• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

معنای جهانی رنگ ها در صنعت وتبلیغات

  • کد خبر : 64118
  • 05 خرداد 1401 - 16:00
معنای جهانی رنگ ها در صنعت وتبلیغات
یاز اکو_رنگ ها نقشی فراتر از زیبایی و تنوع در زندگی ما ایفا می کنند و از این رو مورد علاقه صنعت تبلیغات و بازاریابی هستند. 

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر نتایج مطالعه ای که در دانشگاه لیدز و با استفاده از نورهای رنگی انجام شد، مشخص کرد،رنگ های مختلف بر ضربان قلب و فشار خون تأثیر می گذارد. ضربان قلب افراد زیر نور قرمز شروع سریع‌تر می شود در حالی که افراد زیر نور آبی ضربان قلب آهسته‌تری داشتند.

 رنگ درمانی که صدها سال پیش در تبت و خاور دور شروع شد، به تأثیر رنگ ها بر روانشناسی انسان اشاره می کند.
 طول موج های رنگی که امروزه توسط داده های علمی ثابت شده است، اثرات جدی بر بدن انسان دارد. 

رنگ ها چه تأثیری بر ما دارند؟
زرد: جذاب
مشخص شده است که در مناطقی که رنگ زرد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، افراد بهتر و کارآمدتر عمل می کنند. زرد نشان دهنده توجه است. به همین دلیل است که تاکسی ها در تمام دنیا زرد هستند. 

قرمز: اشتها آور
انتخاب بسیاری از برندهای پیشرو در صنعت غذا و نوشیدنی قرمز است. زیرا رنگ قرمز در خوردن و آشامیدن افراد اثر اشتها آوری دارد. بر اساس مطالعات، ضربان قلب افراد در مکان هایی که رنگ قرمز وجود دارد افزایش می یابد و که انرژی بدن آنها ۱۰ درصد افزایش می یابد. علاوه بر این، می‌توانید از رنگ قرمز در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها استفاده کنید، زیرا به افراد اجازه می‌دهد سریع تصمیم بگیرند.

 

نارنجی: رفع خستگی

نارنجی از جمله رنگ هایی است که سوخت و ساز بدن را تسریع می کند و در عین حال خستگی را از بین می برد.افرادی که این رنگ را دوست دارند روابط اجتماعی گسترده تری دارند و افرادی فعال و برون گرا هستند.

صورتی: آرامبخش

طبق تحقیقات، رنگ
صورتی به سرعت افراد را آرام می کند. به عنوان مثال، صورتی کردن یک منطقه خاص در زندان، رفتار پرخاشگرانه زندانیان را به وضوح کاهش داده است.

آبی: اعتماد به نفس
آرامش درونی، احساس آرامش و آرامش را تقویت می کند. آرم کارت های اعتباری، بیمه و شرکت های کامپیوتری معمولا آبی است. از طرفی مشاهده شده است که رنگ آبی اثر آرام بخشی دارد. در یک تحقیق مشخص شد دانش آموزان مؤسسه ای که دیوار مدرسه آنها آبی رنگ شده بود کمتر شیطنت می کردند. در کشورهای غربی که خودکشی رایج است، تیرهای پل را آبی رنگ می کنند تا میزان خودکشی کاهش یابد. در عربستان اعتقاد بر این است که رنگ آبی نشت خون را کاهش می دهد. آبی بودن مهره چشم بد بر اساس این نظر شکل گرفته است.

سفید: اثر شفابخش در دیابت

پزشکان و پرستاران لباس سفید می پوشند زیرا رنگ سفید نماد پاکیزگی است. مطالعات نشان داده است، رنگ سفید احساسات منفی را در فرد از بین می برد. همچنین برای مشکلات روده و دیابت اثر درمانی دارد.

سبز: از فشار خون بالا جلوگیری می کند

رنگ سبز که به دلیل ویژگی طراوت خود شناخته می شود، باعث بهره وری افراد نیز می شود. طبیعت سبز باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشیم و بدن ما را احیا می کند. همچنین برای سیستم عصبی و ترمیم سلولی بسیار مفید است، با کاهش فشار خون از فشار خون بالا جلوگیری می کند.

بنفش: راه حل مشکلات خواب !

در حالی که رنگ بنفش تخیل ما را تقویت می کند، به مشکلات خواب نیز کمک می کند.

 رنگ ارغوانی که برای بیماری های مختلف مانند بیماری های کلیوی مفید است به عنوان رنگ شفابخش تعریف می شود.

قهوه ای: شتاب دهنده!
قهوه ای رنگی است که حرکات فرد را تسریع می کند. این دلیل دیگری است که دونده ها اغلب رنگ قهوه ای را ترجیح می دهند. علاوه بر این، میز بسیاری از رستوران ها و کافه ها قهوه ای است. این انتخاب رنگ تصادفی نیست، هدف در اینجا جلوگیری از نشستن طولانی مدت مشتریانی است که به آن مکان می آیند و در را به روی مشتریان جدید باز می کنند.

سیاه: نشان دهنده غم و اندوه است
رنگ سیاه نشان دهنده غم، مخالفت و ماتم است.

 البته رنگ‌سیاه در فرهنگ های مختلف ممکن است معنای متفاوتی داشته باشد در حالی که رنگ سیاه در کشورهای غربی نشان دهنده سوگواری و غم است، در کشور خاور دورو ژاپن نشان دهنده شادی است.

به گفته روانپزشک آتیک گل چاکیل، رنگ هایی که چنین تأثیری بر روانشناسی انسان دارند، مورد علاقه صنعت تبلیغات و بازاریابی نیز قرار دارند.

وی می افزاید:«هر رنگ معانی مختلفی در ذهن ما دارد. در حالی که نارنجی انرژی و اعتماد به نفس را برمی انگیزد، سیاه نشان دهنده غم و اندوه بیشتری است. سال هاست که اثرات روانی رنگ ها در بخش تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته است.
ما از تست‌های روان‌شناختی متشکل از رنگ‌ها و اشکال برای بیماران خود بهره می‌بریم.
با توجه به تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر رنگ ها در بخش بازاریابی و دلایل ترجیح محصولاتی که برای فروش عرضه می شوند نشان داده است؛ چرایی محبوبیت یک محصول نسبت به برندهای مشابه در صدا یا بو ۱ درصد، بافت ۶ درصد و ظاهر ۹۳ درصد است در واقع، ۸۰ درصد از مصرف‌کنندگان، برندهایی را ترجیح می‌دهند که با توجه به رنگ‌هایشان نسبت به رقبایشان متفاوت و تاثیر گذار باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});