• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

نان، بنزین و دارو خط قرمز مجلس در مردمی‌سازی یارانه‌هاست

  • کد خبر : 64594
  • 09 خرداد 1401 - 10:30
نان، بنزین و دارو خط قرمز مجلس در مردمی‌سازی یارانه‌هاست
یاز اکو - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مخالف افزایش قیمت نان، بنزین و دارو است و به عنوان خط قرمز اجازه افزایش قیمت این کالاها را نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار کرد: همه مردم بدانند که در ارتباط با نان و تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها هیچ مشکلی نداریم و ادارات غله، صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها موظف به تأمین نان مورد نیاز مردم بدون محدودیت خاص هستند.

وی تصریح کرد: بنده از اول مخالف حذف ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بودم ولی با توجه به اینکه دولت در صدد ساماندهی یارانه‌های تخصیص یافته در حوزه‌های مختلف بود، اجازه دادیم تا مابه‌التفاوت مبلغ را در گام نخست به صورت نقدی و در گام نهایی به صورت کارت الکترونیکی به مردم ارائه کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما شرایط حساسی را در کشور تجربه می‌کنیم و سعی ما بر این است تا با جلوگیری از رانت و سودجویی‌های کلان در نظام اقتصادی شرایط مطلوبی را در معیشت مردم فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: دولت با دوندگی زیاد سعی دارد تا نظام هدفمندی یارانه‌ها را به صورت عادلانه و مردمی تحقق ببخشد که در این زمینه نیز مجلس با اصلاح قانون و یا تصویب قوانین مؤثر در خدمت دولت خواهد بود و همچنان نام، بنزین و دارو خط قرمز ماست که به هیچ وجه افزایش نرخی تا پایان سال نخواهند داشت.

وی به فعالیت سال سوم مجلس اشاره کرد و ادامه داد: شرایط مناسبی را مجلس در سال سوم خواهد داشت و امیدواریم رئیس و نواب رئیس به همراه نمایندگان مجلس بتوانند در عرصه خدمت‌رسانی به مردم ابعاد مختلفی از عنوان شایسته مجلس انقلابی را تحقق ببخشند.

منطقه آزاد در هر چهار نقطه عملیاتی شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مصوبه مجلس در ارتباط با منطقه آزاد تجاری و اقتصادی اشاره کرد و گفت: ما از دولت خواسته‌ایم تا هر چهار منطقه معرفی شده را اعم از بیله‌سوار، پارس‌آباد، گرمی و نمین در محدوده منطقه آزاد لحاظ کرده و در بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار فضای منطقه آزاد را به تصویب برساند.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شورای عالی مناطق آزاد موظف شده تا حدود و ثغور را در این زمینه مشخص و هر چه سریعتر عملیات اجرایی منطقه آزاد را فراهم کند.

وی به مشکل آب در مناطق روستایی اردبیل، نیر، نمین و سرعین اشاره کرد و افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته در انتقال آب از حوزه قزل‌اوزن بی‌توجهی شده و هم اکنون صدای العطش در روستاها به دلیل تشدید خشکسالی بلند شده است.

حجت‌الاسلام موسوی ضرورت تکمیل سد عنبران و مجتمع آبرسانی امام حسن و سایر طرح‌های توسعه آب و فاضلاب را در مرکز استان یادآور شد و اضافه کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و تکمیل سدهای کوچک نظیر خیارک، کریق، خشکه‌رود و سقزچی در نظر گرفته شده است.

وی ضرورت تأمین نهاده‌های دامی روستاییان را در قالب دامدار کارت یادآور شد و بیان کرد: از بابت تأخیر و تعلل ۲۰ ساله در تکمیل راه آهن اردبیل از مردم عذر می‌خواهیم ولی امسال دولت قول داده تا راه آهن اردبیل را بالاخره به سرانجام برساند.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: به هیچ وجه این پروژه نباید با رسیدن به اردبیل ابتر بماند بلکه ما انتظار داریم تا راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و راه آهن حوزه قفقاز متصل شده تا زمینه توسعه تجارت در کریدور شمال به جنوب فراهم آید.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حوزه توسعه بزرگراه‌ها نیز ۴۰۰ میلیارد تومان برای محور اردبیل – سرچم از طریق بانک صادرات تأمین شده تا این محور ارتباطی پرتردد استان ایمن شود.

احداث چهار تقاطع غیرهمسطح در اردبیل

حجت‌الاسلام موسوی به احداث چهار تقاطع غیرهمسطح به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا در اردبیل اشاره کرد و گفت: یکی از این پل‌ها به نام شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسید و سه پل نیایش، بسیج و آقاباقر نیز باید هر چه سریعتر در کنار بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اردبیل به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا به سرانجام برسد.

وی ضرورت تکمیل پل قدس و اصلاح زیرگذر کلخوران را یادآور شد و افزود: امیدواریم این کارهای عمرانی در فصل کاری جاری هر چه سریعتر به سرانجام برسند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان مصوب مجلس اشاره کرد و ادامه داد: کار اقناعی مناسبی در این حوزه انجام نشده و ما آماده اصلاح این قوانین و مقررات هستیم تا در شأن معلمان معیشت آنها اعتلا یابد.

حجت‌الاسلام موسوی از سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در اواخر خردادماه به اردبیل خبر داد و اضافه کرد: قرار است هیئت عالی رتبه‌ای به استان اردبیل سفر کنند تا در کنار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، وزیر اقتصاد، جهاد کشاورزی، وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی در اردبیل حاضر شده و در جریان مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی استان اردبیل قرار گیرند.

وی ضرورت فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی را به همراه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی یادآور شد و خاطرنشان کرد: تا آخر امسال تبدیل وضعیت این نیروها به صورت رسمی و پیمانی به انجام می‌رسد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس از سازمان تأمین اجتماعی خواست تا هر چه سریعتر احکام بازنشستگان را صادر و حق و حقوق معوقه آنها را پرداخت کرده و در احداث شعبه سوم تأمین اجتماعی در محلات ۱۳گانه اردبیل نیز پیشقدم شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});