• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

تلاش همه جانبه‌ای برای توسعه دانشگاه تبریز در ابعاد متعدد آغاز شده است

  • کد خبر : 64640
  • 09 خرداد 1401 - 13:15
تلاش همه جانبه‌ای برای توسعه دانشگاه تبریز در ابعاد متعدد آغاز شده است
یاز اکو - رئیس دانشگاه تبریز گفت: با استقرار مدیریت جدید تلاش همه جانبه‌ای در دانشگاه تبریز برای توسعه‌ی دانشگاه در ابعاد متعددی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، صفر نصراله زاده، روز دوشنبه، نهم خرداد ماه، در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: شهر تبریز شهر شهیدان شاهد، علامه‌ها و شهیدان محراب چون آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی، لشکریان عاشورایی و فرماندهان دلاوری چون شهید باکری و یارانش است که دانشگاه تبریز نیز مشهد الشهدای دانشگاه‌های کشور است.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز با سابقه‌ای حدود ۷۵ ساله بعد از دانشگاه تهران به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه ایران بوده و در میان پنج دانشگاه جامع و ۱۴ دانشگاه برتر کشور افتخار آفرینی می‌کند.

وی افزود: بیش از ۲۱ هزار دانشجو در ۱۲۰ رشته‌ی کارشناسی، ۴۴۱ رشته‌ی کارشناسی ارشد و ۳۰۳ رشته‌ گرایش دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

نصراله زاده یادآور شد: تعداد ۲۰ دانشکده با بیش از ۹۰ گروه آموزشی در کنار انواع مراکز آموزشی و تحقیقاتی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی در رابطه با زیربنای دانشگاه نیز گفت: فضای عمومی دانشگاه هشت میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۸۷ متر مربع بوده و زیر بنای ساختمانی آن نیز ۴۰۲ هزار و ۵۷۶ متر مربع و زیر بنای در حال ساخت آن نیز ۴۰ هزار و ۸۵ متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ی راهبردی دانشگاه ماه‌ها قبل با استناد بر اسناد بالادستی و هم راستا با برنامه‌های پیشنهادی وزیر علوم که در مجلس شورای اسلامی تایید شده و به استحضار رسیده است، پس از طرح و تایید در شورای دانشگاه به دستور هیأت امناء رسیده و مبنای پیشرفت و توسعه‌ی دانشگاه در کلیه‌ی سطوح مدیریتی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تبریز متذکر شد: این برنامه که به صورت دقیق و عملیاتی طراحی شده و از کلیه‌ی پشتیبانی‌های لازم و شاخص‌های ارزیابی برخوردار است، در مدت کوتاه دوره‌ی مدیریتی ما، کارگروه‌های تخصصی برای ارائه‌ی راهکارها و برنامه‌های عملی آغاز شده و کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به کارگروه‌های مختلفی که در دانشگاه ایجاد شده است، بیان کرد: کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌ی آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، تحقیقات و فناوری، دیپلماسی علمی و توسعه‌ی همکاری‌های بین المللی و کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌ی پشتیبانی و توسعه‌ی منابع تشکیل شده است که امیدواریم باتوجه بر برنامه‌های وزارتخانه پیش رفته و اتفاقات خوبی در دانشگاه رقم بخورد همچنین برش معاونتی و دانشکده‌ای تهیه شده است که امیدواریم پس از ابلاغ و زمان بندی لازم شاهد پیشرفت دانشگاه باشیم.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص اهم اقدامات انجام شده در دانشگاه، گفت: در حوزه های مختلف، پنج اولویت اصلی در برنامه‌های دانشگاه تنظیم شده و اقدامات زیادی نیز در راستای آنها انجام شده است.

نصراله زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر تشکیل کارگروه‌های مورد نیاز، وضعیت مالی تا حدودی سامان‌دهی شده، مطالبات همکاران پرداخت‌ و تعامل با استانداری و سازمان‌های مختلف و مدیران صنایع در بخش خصوصی و دولتی انجام شده است و قرارداردها و تفاهم نامه‌های متعددی برای برقراری ارتباط موثر دانشگاه و جامعه نیز منعقد شده است.

وی ادامه داد: مستند سازی زمینه‌های دانشگاه پیگیری شده و ارتباط مستمری با خیرین برای ایجاد زمینه‌های مناسب و کمک به دانشگاه انجام شده و همچنین اتاق فکر دیپلماسی علمی و مرجعیت علمی را در دانشگاه تشکیل داده‌ایم.

وی اضافه کرد: ایجاد کوریدور شمال و توسعه‌ی همکاری علمی میان کشورهای حوزه‌ی قفقاز نیز در برنامه‌های دانشگاه قرار گرفته و جلسات متعددی نیز با دانشگاه‌های عراق و ترکیه انجام شده و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز منعقد شده است تا دیپلماسی علمی دانشگاه با قدرت پیش رود.

به کارگیری نیروهای مومن و علمی در بدنه‌ی دانشگاه

رئیس دانشگاه تبریز همچنین اظهار کرد: اقدام بعدی ما استفاده از نیروهای مومن و علمی در بدنه‌ی دانشگاه است و سامانه‌ی ساجد را نیز ایجاد کردیم همچنین هاب فناوری و نوآوری ایجاد و احصا نیازهای کشوری و استانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم در زمینه‌ی گسترش مراکز رشد انجام شده و محصولات فناور خوبی در دانشگاه تولید شده است که پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه نیز طی روزهای اخیر به همت حضرتعالی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در پایان یادآور شد: ما اولین دانشگاه در ایجاد رستوران‌های مکمل و طرح تاک هستیم که پنج رستوران در بخش خصوصی در حوزه‌ی دانشجویی احداث شده و آشپزخانه سبز که با سیستم بخار مرکزی کار کرده و سبب حفظ و ارزش سلامت غذایی می‌شود و ۸۰ درصد انرژی را هم صرفه جویی می‌کند نیز برای در دانشگاه تبریز تاسیس شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});