• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

دانشگاه علوم پزشکی تبریز در شاخص‌های داروسازی مقام اول خاورمیانه را کسب کرد

  • کد خبر : 64704
  • 09 خرداد 1401 - 21:15
دانشگاه علوم پزشکی تبریز در شاخص‌های داروسازی مقام اول خاورمیانه را کسب کرد
یاز اکو - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: این معاونت در زمینه شاخص های داروسازی در حوزه فارماکولوژی، سم شناسی و فارماسیوتیکس مقام اول خاورمیانه و ایران را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، دکتر پرویز شهابی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی، ارتقای افتخارآمیز جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در شاخص داروسازی را اتفاقی بسیار مهم و تعیین کننده دانست و افزود: این رتبه بندی از سوی نظام ارزیابی و رتبه‌بندی بین‌المللی سایماگو (SIR)، یکی از نظام های معتبر و دارای قدمت در زمینه پزوهش های پزشکی به انجام رسیده است که سالانه عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی جهان را بر اساس سه دسته شاخص‌های پژوهشی، نوآوری و اجتماعی ارزیابی و رتبه‌بندی می‌ کند.

وی اظهار داشت: بر اساس نتایج سال ۲۰۲۲ این نظام رتبه بندی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز موفق به حضور در میان دانشگاه های برتر خاورمیانه و جهان شده است که طبق شاخص های تخصصی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز در شاخص داروسازی فارماکولوژی، سم شناسی و فارماسیوتیکس موفق به کسب جایگاه ۵۶ ام جهان در بین دانشگاه های مختلف شده است.

شهابی ادامه داد: این در حالی است که رتبه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال گذشته در زمینه فارماکولوژی، توکسیکولوژی و فارمارسیوتیکس رتبه ۲ کشوری بود و بین کل دانشگاه های جهان نیز از رتبه ۷۶ به رتبه ۵۶ ام ارتقا یافته است.

به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رتبه بندی موسسه SCIMAGO در زمینه پژوهش های پزشکی نیز موفق به کسب رتبه ۶ در بین دانشگاه های ایران شده است که این رتبه نشان دهنده ارتقای ۱۰۶ رتبه ای در بین کل دانشگاه های جهان است که از رتبه ۵۸۵ به رتبه ۴۷۹ ارتقا یافته است.

شهابی با اشاره به اینکه رتبه بندی های فوق بدون اطلاع دانشگاه ها صورت می گیرد، تعداد پروژه های تحقیقاتی و مقالات علمی، استناد مقالات علمی، چاپ در مجلات بین المللی، آموزش، تعداد دانشجویان خارجی، تعداد استاد به دانشجو، نوبت دهی های اینترنتی و تعداد اعضای هیات علمی و نیز تعداد شرکت های دانش بنیان از جمله معیارهای مهم در ارزیابی های فوق بیان کرد.

وی از فعالیت تعداد ۳۰ مرکز تحقیقاتی و ۳۲ شرکت دانش بنیان در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و اضافه کرد: در کل دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعداد ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی فعالیت می کند که بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مجموع ۱۰ حیطه ارزیابی شده در ۳ حیطه شامل کاربرد داروئی، انالیز داروئی و ایمولوژی داروئی حائی رتبه اول شده است.

شهابی ادامه داد: در سایر حوزه ها و حیطه های ارزیابی شده وزارتخانه نیز دانشگاه علوم پزشکی تبریز رتبه های بین دوم تا پنجم را به دست آورده است که چنین جایگاهی برای آذربایجان شرقی بسیار حائز اهمیت بوده و موجب تغییر نگرش ها به فعالیت های علمی و تحقیقاتی داروئی در این مجموعه شده است.

وی رشد مراکز تحقیقاتی معاونت تحقیقات و فناوری طی سال های اخیر را بسیار خوب دانست و با بیان اینکه هم اکنون محققان و دانشمندان بنام و حائز رتبه های علمی بالای جهانی در این مجموعه فعالیت می کنند، گفت: به دلیل همین جایگاه و توانمندی های علمی دانشمندان داروئی، هم اکنون تبریز به قطب داروئی ایران تبدیل شده است و طبق اعلام و ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی مشکلات داروئی کشور به تبریز ارجاع داده می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشک تبریز هدف گذاری این معاونت در حوزه پژوهش های داروئی را قرارگرفتن در رتبه های اول تا پنجم جهان در پنج سال آینده اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});