• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

اتحادیه اروپا در تلاش برای متحد شدن در پشت تحریم های بیشتر نفت روسیه است

  • کد خبر : 64761
  • 10 خرداد 1401 - 11:45
اتحادیه اروپا در تلاش برای متحد شدن در پشت تحریم های بیشتر نفت روسیه است
یاز اکو_تلاش های اتحادیه اروپا برای توافق بر سر تحریم نفتی روسیه در برابر مخالفت مجارستان شکننده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی ورلد اتحادیه اروپا ممکن است به توافقی برای تحریم محموله های نفت روسیه دست یابد.

دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا به آخرین تلاش هایش برای توافق بر سر تحریم‌های واردات نفت روسیه ادامه می دهد.

بر اساس پیش‌نویس جدید اجلاس سران، ۲۷ رهبر باید توافق کنند که در دور بعدی تحریم‌هایشان نفت را با معافیت موقت برای نفت خام تحویلی از طریق خط لوله پوشش دهد.

این متن توافق بر سر تحریم‌های نفتی از طریق دریا را تایید می‌کند و نفت خط لوله‌ای که به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک محصور در خشکی عرضه می‌شود، در مقطعی تحریم می‌شود.

با این حال، در متن پیشنهاد شده است، رهبرانی که در بروکسل گرد هم می آیند، شرایط استثنای موقت را نهایی نمی کنند.

در عوض، آنها از دیپلمات ها و وزرا خواهند خواست راه حلی بیابند که رقابت عادلانه بین کسانی که هنوز نفت روسیه را دریافت می کنند و کسانی که نفت را قطع می کنند تضمین کند.

یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا گفت: این نشان دهنده “پیشرفت محدود” است، با جزئیات بسیار زیادی که هنوز برای توافق کامل در اجلاس دو روزه تعیین نشده است، جایی که اگر بن بست تحریم نفت بسته گسترده تری را ایجاد کند، رهبران نتایج مشخصی نخواهند داشت.

وحدت در حال فروپاشی

با این حال، این مذاکرات تحت الشعاع تلاش یک ماهه آنها برای توافق بر سر ششمین دور تحریم ها علیه مسکو، به ویژه توسط مجارستان، قرار خواهد گرفت.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه گفت: پس از حمله روسیه به اوکراین، دیدیم که وقتی اروپا متحد بایستد چه اتفاقی می افتد.

سایر عناصر آخرین بسته تحریم‌ها شامل حذف بزرگترین بانک روسیه، Sberbank، از سیستم پیام‌رسان سوئیفت، ممنوعیت پخش‌کننده‌های روسی از اتحادیه اروپا و افزودن افراد بیشتری به فهرستی است که دارایی‌هایشان مسدود شده است.

ملموس ترین نتیجه این اجلاس توافق بر سر بسته وام های اتحادیه اروپا به ارزش ۹٫۷ میلیارد دلار خواهد بود، با یک جزء کمک های مالی کوچک برای پوشش بخشی از بهره، برای اوکراین است.

بر اساس پیش‌نویس نتیجه‌گیری اجلاس سران که توسط رویترز منتشر شد، رهبران همچنین از ایجاد یک صندوق بین‌المللی برای بازسازی اوکراین پس از درگیری حمایت خواهند کرد، و جزئیات آن بعدها تصمیم‌گیری خواهد شد.

رهبران متعهد خواهند شد که کار را برای کمک به اوکراین برای انتقال غلات خود به خارج از کشور به خریداران جهانی از طریق راه آهن و کامیون تسریع کنند، زیرا نیروی دریایی روسیه مسیرهای دریایی معمول را مسدود کرده و اقداماتی را برای مستقل شدن سریعتر از انرژی روسیه انجام دهند.

این پیش‌نویس نشان می‌دهد که رهبران راه‌هایی را برای مهار افزایش قیمت انرژی، از جمله امکان‌سنجی معرفی سقف‌های موقت قیمت، کاهش تشریفات اداری در گسترش منابع تجدیدپذیر انرژی و سرمایه‌گذاری در اتصال شبکه‌های انرژی ملی در سراسر مرزها برای کمک بهتر به یکدیگر بررسی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});