• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

نقش مهم ترکیه در پیشگیری از بحران جهانی غذا

  • کد خبر : 65053
  • 11 خرداد 1401 - 18:00
نقش مهم ترکیه در پیشگیری از بحران جهانی غذا
یاز اکو_سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: اگر مذاکرات صادراتی محصولات کشاورزی اوکراین به نتیجه برسد، ترکیه نقش مهمی در جلوگیری از بحران جهانی غذا ایفا خواهد کرد.

واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت وی گفت: همه این موضوعات در جلساتی که طی یک تا دو هفته آینده در ترکیه برگزار می شود، تصمیم گیری شده و پس از آن، ترکیه وظیفه بسیار مهمی را برای جلوگیری از بحران جهانی غذا برعهده خواهد گرفت».
کالین در ۳۱ ماه مه به خبرنگاران گفت: «ما مدتی است که در حال انجام یک فرآیند مذاکره با وزارت خارجه خود و سایر نهادها، با طرف اوکراینی، روسیه و سازمان ملل درباره این موضوع هستیم.
وی تصریح کرد: موضوع حمل و نقل محصولات غلات، روغن آفتابگردان و کود از اوکراین و روسیه به بازارهای بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است و در غیر این صورت کل دنیا با بحران غذایی بزرگ مواجه خواهد شد.
کالین در پاسخ به سوالی درباره فرمولی برای صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از طریق دریا، گفت : رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، این موضوع را به تفصیل مورد بحث قرار داده است.
کالین گفت : وی آمادگی ترکیه برای ایفای نقش “تسهیل کننده” را به دو رهبر اعلام کرده است و پاسخ هر دو کشو روسیه و اوکراین به این مسئله مثبت بوده است.

 روسیه به همراه هیئتی در ۸ ژوئن برای مذاکرات به ترکیه سفر خواهد کرد.
پس از گفتگوهای پوتین و اردوغان در ۳۰ ماه مه، در قرائت کرملین آمده است: «تاکید بر مسائل تضمین دریانوردی ایمن در دریاهای سیاه و آزوف و از بین بردن تهدید مین در آب‌های آنها بود.»
در این بیانیه آمده است که پوتین به آمادگی طرف روسی برای تسهیل ترانزیت دریایی کالا با هماهنگی با شرکای ترکیه اشاره کرده است.
اوکراین روسیه را به غارت غلات و تجهیزات کشاورزی از مناطق تحت کنترل نیروهایش در اوکراین و ممانعت از صادرات غلات اوکراین متهم کرده است.
کرملین گفت پوتین به اردوغان «تأیید کرد» که روسیه می‌تواند «مقدار قابل توجهی کود و محصولات کشاورزی» را در صورت لغو تحریم‌ها صادر کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});