• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
عضو هیات رییسه مجلس:

سفر رییس جمهور فرصت بازیابی جایگاه از دست رفته صنعت آذربایجان شرقی است

  • کد خبر : 65036
  • 11 خرداد 1401 - 18:00
سفر رییس جمهور فرصت بازیابی جایگاه از دست رفته صنعت آذربایجان شرقی است
یاز اکو - عضو هیات رییسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از دیرباز به عنوان استان پیشرو در حوزه صنعت مطرح بوده است، گفت: سفر رییس جمهور به استان فرصت مناسبی برای هدف گذاری و ریل گذاری جهت تحقق این مطالبه مردمی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، روح الله متفکر آزاد روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آذربایجان شرقی از دیرباز به عنوان یکی از استان های پیشرو در حوزه صنعت و اقتصاد در جایگاه رفیعی در کشور قرار داشته ولی اکنون توسعه این استان با کندی پیش رفته است. 
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در حوزه های مربوط به محیط زیست، کشاورزی و گردشگری نیز در کنار زیرساخت‌های صنعتی نیازمند تحول است، افزود: بر این اساس مطالبات مهم ما از رییس جمهور در این حوزه هاست.

وی یادآور شد: خوشبختانه سفرهای استانی آقای رییس جمهور همواره پر خیر و برکت بوده به خاطر اینکه هم اعتبارات متمرکز خوبی برای اجرای پروژه ها کنار گذاشته شده و همین اینکه  بالاخره تمرکز شخص اول اجرایی کشور می‌تواند کمک بکند به سرعت اجرای پروژه ها و از این بابت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

ضرورت احیای دریاچه ارومیه
 متفکرآزاد با بیان ضرورت احیای دریاچه ارومیه گفت: در زمینه احیای دریاچه ارومیه پیشنهاد ما این است که انتقال زاب به دریاچه ارومیه هر چه سریعتر به اتمام برسد با توجه به اینکه بخش اعظم پروژه پیش رفته و همین طور تونل زاب و مسیر کانی سیب انجام شده است. 
وی همچنین با اشاره به اینکه انتقال آب ارس به تبریز و دشت شبستر و مرند از طرح های بسیار مهم و بزرگ است که می‌تواند به رفع مشکل آب تبریز کمک اساسی کند، گفت: پیشبرد آن نیاز به مساعدت رییس جمهور است.
 وی با بیان اینکه اتوبان تبریز- بازرگان بخش مهمی از ترانزیت شمال غرب و تجارت کشور را تقویت می کند، افزود: دستور رییس جمهوری برای انجام و اتمام این طرح را خواستار شد.

متروی تبریز
متفکر آزاد با اشاره به اهمیت طرح های شهری، گفت: خط ۲ متروی شهری تبریز منتظر دستور معاون اول رییس جمهور است البته مذاکرات لازم برای فاینانس و خط اعتباری آن انجام شده و مشکل خاصی نیست و فقط دستور و موافقت نیاز دارد که تلاش می کنیم در این سفر اخذ شود. 

راه آهن بستان آباد در آخرین ایستگاه خود در خاوران تبریز
وی ادامه داد: راه آهن بستان آباد در آخرین ایستگاه خود در خاوران تبریز نیاز به تزریق اندک اعتبار دارد تا مشکلش حل شود، توقع داریم این اقدام انجام شود.

وی افزود: تصفیه خانه تبریز، آذرشهر و اسکو و بقیه تصفیه خانه های شهرستان های استان از اهمیت بالایی برخوردار است چون با سیستم فاضلاب شهری ارتباط مستقیم دارد، اگر به اتمام نرسند این سیستم با مشکل مواجه خواهد شد، لذا توقع داریم هر چه سریعتر با تخصیص های سفر رییس جمهور، شاهد رفع این مشکل باشیم.

متفکر آزاد تاکید کرد: موضوع مقبره الاشعرا نیز برای تبریز از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم چشم به این طرح دارند. 
وی همچنین گفت: سیستم حمل و نقل جاده ای استان، حمل و نقل داخل شهری و تاکسیرانی تبریز نیز نیاز به مساعدت دارد و امیدواریم در این سفر برای رفع این مشکلات ریل گذاری لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور روز پنج شنبه با استقبال نماینده ولی فقیه و مسوولان شورای تامین استان وارد تبریز می شود و با اقشار مختلف مردم و نخبگان استان دیدار و در جلسه شورای اداری استان  شرکت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});