• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ممنوعیت نقل و انتقال گندم در اردبیل/خرید گندم در ۴۴ مرکز آغاز شد

  • کد خبر : 65671
  • 17 خرداد 1401 - 13:00
ممنوعیت نقل و انتقال گندم در اردبیل/خرید گندم در ۴۴ مرکز آغاز شد
یاز اکو - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل هرگونه نقل و انتقال و جابجایی گندم را در استان اردبیل ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علی نوبخت در جلسه هماهنگی خرید محصول گندم در بیله‌سوار اظهار کرد: عملیات خرید گندم به عنوان بزرگترین عملیات خرید تضمینی محصولات کشاورزی از ۱۵ خردادماه با برداشت گندم در مناطق شمالی استان اردبیل آغاز شده است.

وی تصریح کرد: ۴۴ مرکز عملیات خرید را با سهولت بیشتر و امکان پرداخت بها گندم خریداری شده در کوتاهترین زمان انجام می‌دهند که امیدواریم تا پایان شهریورماه فضا برای خرید این محصول به صورت تضمینی در مناطق مختلف استان اردبیل برقرار باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار تن گندم کشاورزان که متعلق به سال گذشته بود، به قیمت جدید خریداری و در انبارهای ملکی دولتی نگهداری شده و به تدریج به چرخه مصرف آمده است.

گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می‌شود

نوبخت با بیان اینکه امسال به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می‌شود، افزود: ۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی انبارها و سیلوهای استان اردبیل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نقل و انتقال و حمل و جابجایی هرگونه گندم بدون مجوز قانونی ممنوع است و افراد در صورت نگهداری محصول و یا عرضه آن به بخش خصوصی می‌توانند اطلاعات آن را اعم از مبدأ و مقصد خرید و فروش در سامانه جامع انبارها به ثبت برسانند تا تخلف محسوب نشود.

نوبخت اضافه کرد: با اصلاح قانون قاچاق، هرگونه فروش و جابجایی محصول گندم تابع قانون قاچاق است و ما از صاحبان گندم که اقدام به نگهداری محصول در انبار می‌کنند، انتظار داریم تا اطلاعات آن را در سامانه جامع انبارها به ثبت برسانند.

وی بیان کرد: ثبت این اطلاعات در قالب سامانه انجام شده و هرگونه اقدام دستی قابل قبول نخواهد بود و سعی خواهد شد تا مجوز لازم نیز به سرعت به متقاضیان صادر شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در قالب این اقدام جلوی قاچاق و دلال‌بازی در عرضه محصول گندم گرفته شده و مردم با قیمت تضمینی و مصوب محصول خود را به مراکز خرید ارائه کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});