• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

بانک جهانی پیش بینی رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد

  • کد خبر : 65735
  • 18 خرداد 1401 - 9:00
بانک جهانی پیش بینی رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد
یازاکو_بانک جهانی به دلیل شیوع کووید-19 و اثرات جنگ روسیه و اوکراین، پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال جاری را از 4.1 درصد به 2.9 درصد کاهش داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر بانک جهانی شماره ژوئن ۲۰۲۲ گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی خود را منتشر کرده است.

این گزارش خاطرنشان کرد: پس از گذشت بیش از دو سال از همه گیری، اثرات حمله روسیه به اوکراین، کاهش سرعت فعالیت های اقتصادی جهانی را تسریع خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که جنگ در اوکراین قیمت کالاها، کاهش عرضه، ناامنی غذایی ، فقر و تورم را افزایش داده و به سخت‌تر شدن شرایط مالی و افزایش شکنندگی مالی و عدم اطمینان سیاست‌ها کمک کرده است.

در این گزارش آمده است که چشم انداز اقتصادی با خطرات نزولی متعددی از جمله افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، باد مخالف رکود تورمی، بی ثباتی مالی، ادامه کمبود عرضه و تشدید ناامنی غذایی مواجه است که بر اهمیت واکنش قوی سیاستی تاکید دارد.

“خطر رکود تورمی افزایش یافت”

گفته می‌شود که حمله روسیه به اوکراین آسیب‌های ناشی از اپیدمی کووید-۱۹ را بر اقتصاد جهانی افزایش داده و کاهش رشد اقتصاد جهانی را افزایش داده است.

در این گزارش آمده است :پیش بینی می شود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۲٫۹ درصد و در سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هر کدام ۳ درصد رشد کند.

بانک جهانی در گزارش خود که در ژانویه ۲۰۲۲ منتشر شد، پیش بینی کرد که رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴٫۱ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۳٫۲ درصد خواهد رسید.

در این گزارش آمده است که انتظار رشد اقتصادهای توسعه یافته برای سال جاری از ۳٫۸ درصد به ۲٫۶ درصد کاهش یافته است، پیش بینی رشد این اقتصادها برای سال آینده از ۲٫۳ درصد به ۲٫۲ درصد کاهش یافته و پیش بینی رشد برای سال آینده کاهش یافته است. ۲۰۲۴ به ۲٫۲ درصد کاهش یافت و ۱٫۹ گزارش شد.

در این گزارش، انتظار رشد اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه برای سال جاری از ۴٫۶ درصد به ۳٫۴ درصد و پیش بینی برای سال ۲۰۲۳ از ۴٫۴ درصد به ۴٫۲ درصد کاهش یافته است. پیش بینی رشد سال ۲۰۲۴ این کشورها ۴٫۴ درصد تعیین شد.

پیش بینی رشد اقتصاد ترکیه افزایش یافت

در این گزارش که شامل انتظارات مربوط به اقتصاد ترکیه نیز می شود، پیش بینی رشد سال ۲۰۲۲ برای ترکیه ۲٫۳ درصد، ۳٫۲ درصد برای سال ۲۰۲۳ و ۴ درصد برای سال ۲۰۲۴ گزارش شده است.

بانک جهانی در گزارش خود که در ژانویه ۲۰۲۲ منتشر شد، پیش بینی کرد که اقتصاد ترکیه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۲ درصد و در سال ۲۰۲۳ رشد ۳ درصدی خواهد داشت.

پیش‌بینی‌های رشد ایالات متحده و منطقه یورو برای سال جاری کاهش یافت

در این گزارش، پیش‌بینی رشد اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۲ که در گروه کشورهای توسعه‌یافته قرار می‌گیرد، از ۳٫۷ درصد به ۲٫۵ درصد کاهش یافت و پیش‌بینی رشد سال ۲۰۲۳ این کشور از ۲٫۶ درصد به ۲٫۴ درصد کاهش یافت.

انتظار رشد برای سال ۲۰۲۴ نیزکاهش یافت و ۲ درصد ثبت شد.

در این گزارش، پیش‌بینی رشد اقتصاد منطقه یورو برای سال جاری از ۴٫۲ درصد به ۲٫۵ درصد و انتظار برای سال ۲۰۲۳ از ۲٫۱ درصد به ۱٫۹ درصد کاهش یافته است.

پیش بینی می شود که منطقه یورو در سال ۲۰۲۴ ۱٫۹ درصد رشد کند.

انتظارات رشد اقتصاد چین نیز کاهش یافته است

در این گزارش، انتظار رشد سال ۲۰۲۲ برای اقتصاد چین که جزو کشورهای در حال توسعه است، از ۵٫۱ درصد به ۴٫۳ درصد کاهش یافت و پیش بینی رشد سال ۲۰۲۳ این کشور از ۵٫۳ درصد به ۵٫۲ درصد کاهش یافت و اقتصاد چین نیز کاهش یافت. رشد در سال ۲۰۲۴ پیش بینی رشد برای سال ۵٫۱ درصد تعیین شد.

در این گزارش پیش‌بین

ی شده بود که اقتصاد روسیه در سال جاری ۸٫۹ درصد و در سال آینده ۲ درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۲۴ رشد ۲٫۲ درصدی داشته باشد.

برای بسیاری از کشورها اجتناب از رکود دشوار خواهد بود

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی ، در ارزیابی خود از این گزارش، اظهار داشت : جنگ در اوکراین، قرنطینه‌های ناشی از کووید-۱۹ در چین، اختلالات زنجیره تامین و خطر رکود تورمی رشد اقتصادی را سرکوب می‌کنند.

مالپاس با تاکید بر اینکه خطر رکود تورمی قابل توجه است، گفت: رشد سرکوب شده ممکن است تا ۱۰ سال به دلیل سرمایه گذاری ضعیف در بیشتر کشورهای جهان ادامه داشته باشد و این خطر وجود دارد که تورم برای مدت طولانی تری بالاتر باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=65735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});