• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

پایاب سد سهند کم‌هزینه‌ترین سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 66116
  • 21 خرداد 1401 - 13:45
پایاب سد سهند کم‌هزینه‌ترین سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی است
یاز اکو - نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی، تکمیل طرح پایاب سد سهند را بهترین و کم‌هزینه‌ترین سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل در سطح آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و گفت: هشترود انبار غله استان به شمار می‌رود و ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه کشاورزی دارد که نیازمند توجه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدحمزه امینی روز شنبه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و پیشرفت هشترود که با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در حال برگزاری است، مساحت اراضی پایاب سد سهند را پنج هزار هکتار عنوان کرد و افزود: تاکنون ۸۵۰ هکتار از این اراضی زیر کشت قرار گرفته و همه‌ شرایط نیز برای بهره‌برداری کامل از آن در سالهای پیش‌رو آماده است.

وی بیان کرد: اگر پایاب سد سهند به طور کامل به بهره‌برداری برسد، نیاز شمالغرب و برخی کشورهایی همسایه به محصولات کشاورزی فراهم خواهد شد.

امینی مسئولان استان را به عدالت در تخصیص اعتبار فراخواند و افزود: سهم شهرستان را اگر به آن بدهند، زمینه برای پیشرفت شهرستان فراهم است.

به گفته «امینی» هشترود همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه را دارد و مسئولان شهرستانی نیز دست سرمایه‌گذاران را به گرمی می فشارند اما تکمیل پست برق ۴۰۰ کیلوولت که در سفر رییس‌جمهور نیز اعتبار مناسبی برای آن اختصاص یافت، جزو مطالبه‌ها برای رفع موانع تولید است.

وی راه‌اندازی این پست برق به عنوان یکی از نتایج برگزاری این همایش را مورد تاکید قرار داد و افزود: هشترود در مقایسه با شهرستان‌های همجوار خود نمره قبولی در توسعه ندارد و برای نمونه میانگین برخورداری از راه استان ۷۶ درصد، اما در هشترود ۵۴ درصد است.

امینی توجه ویژه مسئولان استان به هشترود با هدف جبران عقب‌ماندگی‌ها را خواستار شد و ادامه داد: برخورداری از راه مناسب جزو عوامل توسعه یک منطقه به شمار می‌رود و درخواست ما در این زمینه رسیدن به میانگین استانی است.

به گفته وی «سرمایه‌گذار نباید به دنبال مجوز بدود» و اگر برخی از موانع جزئی پیش‌روی سرمایه گذاران در این شهرستان از پیش رو برداشته شود، سرمایه گذاران بسیاری قصد سرمایه گذاری در هشترود را دارند .

امروز فاز نخست پایاب سد سهند با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد؛ «عابدین خرم» نیز در این همایش نسبت به بهره برداری از فازهای پنجگانه پایاب سد سهند تا شهریور ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});