• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

گردش مالی بخش کشاورزی آذربایجان غربی به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در سال رسید

  • کد خبر : 66204
  • 22 خرداد 1401 - 12:00
گردش مالی بخش کشاورزی آذربایجان غربی به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال در سال رسید
یاز اکو - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: گردش مالی بخش کشاورزی در استان سالانه ۹۰ هزار میلیارد تومان و ارزش محصولات پای مزرعه ۳۳ هزار میلیارد ثبت شده که بیانگر جایگاه این بخش در اقتصاد استان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر کرامتی روز یکشنبه افزود: متوسط اشتغال کشور در بخش کشاورزی ۱۸ درصد است در حالیکه در استان آذربایجان غربی ۳۲.۸ درصد اشتغال در این بخش است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: مساحت اراضی قابل کشت در این استان یک میلیون هکتار بوده و سالانه ۸۵۰ هزار هکتار آن کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۵ هزار خانوار بهره بردار در استان وجود دارد، ادامه داد: به صورت غیر رسمی این آمار ۲۳۰ هزار نفر است که تاثیر مهمی بر اقتصاد استان دارد.

کرامتی در زمینه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی جاری نیز گفت: امسال پیش بینی می‌شود کمتر از ۲۰۵ هزار تن گندم سال زراعی گذشته از کشاورزان خرید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰۵ هزار تن گندم در آذربایجان غربی خردیداری شد، اضافه کرد: امسال به رغم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به ۱۱۵ هزار ریال که گام مطلوبی بوده است بخش خصوصی پیش خرید ۱۶۰ هزار ریال را مطرح می کند و که با این روند امسال با خرید کمتری در گندم مواجه خواهیم شد.

کرامتی با بیان اینکه در آبیاری تحت فشار کل اعتبار استان امسال ۴۳۰ میلیاردریال است، یادآور شد: این اعتبار کم بوده و نیازمند توجه بیشتر دولت هستیم چرا که ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی استان آبی است.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های پیشتاز کشور در تولید محصولات کشاورزی است که در تولید سیب درختی، چغندر قند و عسل رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

تولید انگور و انواع میوه‌های فصلی باغی، گندم، جو و انواع غلات و تولیدات دامی هم در ردیف محصولات تولیدی استان آذربایجان غربی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});