• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

سهم ۳٫۲۳ درصدی آذربایجان شرقی از ارزش افزوده کشور

  • کد خبر : 66266
  • 22 خرداد 1401 - 18:45
سهم ۳٫۲۳ درصدی آذربایجان شرقی از ارزش افزوده کشور
یاز اکو - معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، سهم ارزش افزوده استان از کشور را در سال های 1400 و 1401 به ترتیب٣.٢٢ و 3.23 درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان شرقی، پروین اشراقی در جلسه شواری برنامه ریزی و توسعه به تشریح چارچوب کلی و جهت‌گیری‌های کلان برای تحقق رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در استان پرداخت و با اشاره به روند نرخ رشد اقتصادی استان و کشور در دهه ۹۰، سهم ارزش افزوده استان از کشور را در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ٣.٢٢و ۳٫۲۳ درصد اعلام کرد.
وی همچنین بر هدف‌گذاری نرخ رشد اقتصادی استان و تحقق آن از طریق بهره‌وری و تامین منابع مالی پایدار، ایجاد اشتغال، توسعه تولید دانش بنیان، تکمیل زنجیره تولید، عدالت اجتماعی و برابری، فعالسازی واحدهای تولیدی، توجه به آمایش سرزمین و توسعه صادرات اشاره کرد.
اشراقی تعداد پروژه های تاثیرگذار استان در تحقق رشد ۷٫۸ درصدی اقتصادی را ۹۰۹ پروژه اعلام و اضافه کرد: برای این مهم حدود ۸ همت اعتبارات دولتی باید صرف شود و ۴۲ همت ریالی ،۵۷۰ میلیون دلار و ۶۳۴ میلیون یورو مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی باید جذب شود.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توضیح داد: رشد اقتصادی کشور در بخش کشاورزی ۶٫۹، معدن ۱۰٫۷، صنعت ۸٫۸، خدمات ۷٫۱ و در کل کشور در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی رقم ۸ درصد خواهد بود و در همین سال رشد اقتصادی استان در بخش کشاورزی ۸٫۷، معدن ۱۵٫۷، صنعت ۹٫۳، خدمات ۶٫۵ و رشد اقتصادی استان عدد ۷٫۸ درصد بر آورد شده است.
وی، تامین زیر ساخت‌های تولید در حوزه آب و انرژی، افزایش منابع قابل تخصیص از محل بودجه سالانه در استان با افزایش منابع سهم استان از بودجه‌های متمرکز، بازنگری سامانه ها و فرآیندهای واگذاری یا اجاره زمین برای فعالیت‌های تولیدی در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، پیشنهاد تدوین و اصلاح استانداردهای فنی در خصوص کالاهای مزیت‌دار صادراتی منطبق با استاندارد کشورهای هدف صادراتی، توسعه شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در استان را از جمله الزامات حوزه های مختلف برای تحقق رشد اقتصادی مورد انتظار استان دانست.
اشراقی تاکید کرد: باید اولویت بر استفاده از ظرفیت‌های خالی و افزایش بهره‌وری باشد.
در پایان با توجه به تصویب پروژه های رشد اقتصادی استان در شورای برنامه ریزی مقرر شد پروژه های دستگاه های اجرایی جهت اجرا و پیگیری الزامات تحقق آنها به دستگاه ها ابلاغ شود و هر سه ماه دستگاه های اجرایی گزارش پیشرفت پروژه ها را در شورای برنامه‌ریزی ارایه دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});