• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

بهره برداری از ۶ ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین‌شهر تا پایان سال‌ جاری

  • کد خبر : 67384
  • 31 خرداد 1401 - 14:30
بهره برداری از ۶ ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین‌شهر تا پایان سال‌ جاری
یاز اکو - معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تا پایان سال جاری ۶ ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین‌شهر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جبرائیل رمضانی در جریان بازدید روز ۳۰ خرداد خبرنگاران از ناحیه جنوبی پایاب سد سبلان مشگین شهر با اشاره به بهره برداری از ۶ ناحیه جنوبی شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین‌شهر تا پایان سال‌ جاری اظهار کرد: پایاب سد سبلان دارای ۲ بخش شمالی و جنوبی شامل ۶ فاز قابل اجرا بوده که فاز اول و پنجم آن به بهره برداری رسیده و فاز دوم، سوم، چهارم و ششم آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گفته معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تکمیل فاز اول طرح شبکه آبیاری سبلان با مشارکت بانک توسعه تعاون، بعنوان سرمایه گذار پروژه مذکور از محل تسهیلات ماده ۵۶ در شهرستان مشگین شهر در اولویت قرار گرفته است.

رمضانی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار از اراضی مشگین شهر با اجرای این طرح وارد چرخه آبیاری مدرن می‌شود، افزود: مجموع اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان بیش از پنج هزار هکتار است و با تکمیل عملیات احداث سیفون قره‌سو، آب اراضی شمال رودخانه قره‌سو در بخش ارشق نیز از این شبکه تامین می‌شود.

وی اعتبار لازم برای اتمام این پروژه را ۱۲۰ میلیارد تومان دانست به طوری که تاکنون ۶۰ میلیارد تومان آن تامین و برای تامین مابقی اعتبار پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ظرفیت سد سبلان مشگین‌شهر را ۱۰۵میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این سد با وجود اینکه در سالهای اخیر دچار افت شدیدی شده است آب مورد نیاز ۸۶ روستا در منطقه مشگین شهر را تامین می کند.

به گفته رمضانی راندمان کشت قبل از آبیاری منطقه نزدیک ۵۰ درصد بود این در حالی است بعد از فعالیت پروژه آبیاری پایاب سد سبلان به بالای ۸۰ درصد رسیده است

وی پیشرفت فیزیکی ناحیه جنوبی پایاب سد سبلان را ۴۰ درصد اعلام کرد و اذعان کرد عملیات اجرایی این ناحیه شتاب بیشتری گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67384

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});