• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1

۷۰ درصد ثروت کشور در تهران است

  • کد خبر : 67442
  • 01 تیر 1401 - 10:00
۷۰ درصد ثروت کشور در تهران است
یاز اکو - استاندار تهران با بیان اینکه ۷۰ ثروت کشور در تهران وجود دارد گفت: این ظرفیت بسیار خوب پایتخت است اما در این سال‌ها استفاده مناسبی از این ظرفیت‌ها نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محسن منصوری در حاشیه برگزاری جلسه خود با مدیران بانک های عامل به خبرنگار ایرنا افزود: بانک‌ها مهمترین عامل و منابع برای توسعه کشور محسوب می‌شوند که در سال‌های اخیر در این زمینه عملکرد مناسبی نداشتند و شاهد هستیم که میزان تسهیلات، متناسب با رشد واحدهای تولیدی و حتی جمعیت افزایش پیدا نکرده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل قوانین سختگیرانه از بانک‌ها راضی نیستند، مردم نیز در زمینه ارائه تسهیلات در زمینه ازدواج، مسکن و فرزندآوری گلایه دارند و از قوانین سختگیرانه بانک‌های عامل به شدت ناراضی هستند.

استاندار تهران ادامه داد: در جلسه روز گذشته رئیس جمهور به وزیر اقتصاد تکلیف کرد که در روزهای آینده این موضوع را رسیدگی کند و در این زمینه، بانک‌ها تسهیلگری کنند و موجب شوند که مردم و تولید کننده در کمترین زمان و بروکراسی اداری به تسهیلات خود دست یابند.

فرسودگی حمل و نقل عمومی پایتخت

وی یکی دیگر از موضوعات مهم پایتخت را فرسودگی حمل و نقل عمومی اعلام کرد و گفت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باید بانک‌های عامل پیشقدم شوند و با ارائه تسهیلات مناسب در کنار دولت و شهرداری در این امر مهم مشارکت کنند.

منصوری تاکید کرد: بانک‌ها ابزار مالی حاکمیت محسوب می‌شوند و باید در زمینه احداث واحدهای تولیدی همچنین سایر مسائل در حوزه گردشگری، محیط زیست و کشاورزی مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که مدیران بانک‌های عامل برای افزایش تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و مردم تلاش جدی داشته باشند همچنین سالانه برای اتمام چند طرح بزرگ اقتصادی مشارکت داشته باشند.

جلسه استاندار تهران با مدیران عامل بانک‌های استان با موضوع پرداخت تسهیلات به صاحبان صنایع و رفع مشکلات بانکی واحدهای تولیدی عصر امروز (سه شنبه) در محل استانداری تهران برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});